- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 4 maanden geleden door Sjo91.
-
AuteurBerichten
-
De medische term voor stemmen horen is ‘auditieve hallucinaties’. Stemmen horen is geen zeldzaam fenomeen. Iedereen hoort wel eens zijn naam roepen of iets fluisteren zonder dat er iemand is. Bij de meeste mensen gaat het om een ervaring die slechts een of enkele keren in het leven voorkomt. Bij psychische klachten kan het vaker voorkomen. Het is niet helemaal duidelijk hoe het komt, dat mensen een stem of meerdere horen. Het kan te maken hebben met stress of een lager immuunsysteem. In een droom is het onderbewuste heel creatief en vol fantasieën.
Sjo91Gast5 jaren, 4 maanden geledenHeb dit zelf ook gehad. Was er van overtuigd dat het mijn vriend was. Alleen kon dat niet, want hij was nog niet thuis van werk (nachtdienst). Het kan een symptoom van slaapverlamming zijn. Dat heb ik zelf in periodes waarin ik slecht slaap (door stress bijv.). Dan zie ik dingen, maar hoor ook dingen: deur die opengaat, voetstappen, mensen die aan mijn bed staan en dus 1x mijn naam waarbij ik dacht dat het mijn vriend was. Kwam ook heel dringend over, alsof ik gewaarschuwd werd. Ik zelf schrik altijd behoorlijk van die hallucinaties.
-
AuteurBerichten