Duitsland moest nog geld van Nederland krijgen. Duitse straaljager stort expres neer, landt op de autoweg en vult zich met vuur als een draak. Rijdt tegen een kilometerslange tank aan gevuld met olie en ontploft. Ik was met familie en sloot me in de armen van opa met mijn ogen gesloten. Toen we onze ogen open deden, kwamen we erachter dat we in veilig gebied waren maar wel moesten vluchten. We renden weg en kwamen uit bij een verlaten gebied met boerderijen. Daar zagen we een van de voortuinen gevuld met brandend vuurwerk. Oma belde aan bij een van de huizen en vluchtte snel achter het huis, achter een tuinhuisje. Wij volgden. Vervolgens kwamen de bewoners rennend richting het tuinhuisje. Een kleiner meisje had een T-shirt en kunstwerk bij zich in dezelfde stijl – ik gaf haar een compliment. We renden naar het binnenveld waar we opgehaald werden met de auto. We stapten in. Onderweg kwamen we verkoolde huizen tegen. Sommige smalle stukken legden we te voet af. Daar zagen we verlaten zwarte cafés met aan de overkant verbande resten van wat ooit huizen waren.