Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

huis van vroeger

Marieke
14 jaar geleden

Ben vanmorgen huilend wakker geworden van mijn dromen en op zoek gegaan naar betekenis ervan.
Eigenlijk was begon het met een droom dat ik terug ging naar de straat waar ik voor mijn scheiding heb gewoond. De huizen staan er nog alleen het is verwaarloosd en het bedrijf wat er zat is failliet en word bewoont door een man die de buurt in de gaten houd.
Ik werd even wakker en het gaf me een gevoel van ‘alles goed, huis is er nog’.
Daarna weer in slaap gevallen en kom ik met mijn gezin in een droom op een braakliggend terrein waar eerst huizen stonden, eromheen lege flats, mijn partner moet hiervan van mij foto’s maken. Op zoek naar mijn huis, vind de flat waar ik als kind heb gewoond, omgeving groen en mooi, die zoek ik niet… beetje wanhopig.
Uiteindelijk dat braakliggende terrein weer gevonden, mijn huis staat er verlaten, het huis van mijn goede vriendin staat er nog. Ik begrijp dat de huizen worden gesloopt… mijn muur die ik gebouwd/geverfd heb, mijn poort, mijn erker, mijn dak, mijn stenen schutting, mijn tuin, alles moet gesloopt worden waar ik aan gewerkt heb, wat ik bedacht en opgebouwd heb. Zelfs de dingen waar ik meegeholpen heb bij buren, alles moet weg.. geeft me zoveel verdriet, dat was van mij. Ik voel me echt wanhopig,zo verdrietig, dit kan toch nietwaar zijn….
Ben er nu nog verdrietig van, en zoek naar een betekenis, een hou vast. Is het een droom om afscheid te nemen, of betekent het dat ik mezelf kwijt raak, of is het een droom met betekenissen voor de toekomst? Het enige wat ik nu kan doen is het op doek zetten en alle beelden schilderen om het niet kwijt te raken voor mijn gevoel, mijn huis vasthouden waar ik al 8 jaar niet meer woon.
Groeten Marieke

Sterre1
14 jaar geleden

Hoi Marieke,

Deze droom gaat over los laten. Los laten waar je nu nog zo aan vast houd. Aan de dingen die je met liefde opgebouwd heb, alles wat vertrouwd was is niet meer.
Je wilt het vasthouden omdat het zoveel met je doet. In je droom kom bij het huis van je ouders, de omgeving is daar mooi en groen ofwel daar was het goed, had je geen zorgen.
In je droom zie ik geen toekomst naar voren komen, maar dat komt later vast wel...eerst los laten en verwerken en dan pas kan je wederopbouwen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024