Ten eerste, sorry voor de late reactie.
Ten tweede, bedankt voor je reactie hanneke. Dat zou inderdaad kunnen. Ik zal er informatie over opzoeken.
Maar ik had laatst weer een soortgelijke droom. Ik zal hem even vertellen.
Ik droomde dat ik wakker werd, en ik zag dat mn kat naast mn bed lag te slapen. Ik kijk er een tijdje naar, tot ik een bepaalde beweging maak. Mn kat word hierdoor wakker, en loopt weg. Op het moment dat ze in de deuropening is, realiseer ik me dat ze hier niet hoort te zijn. Ze hoort beneden te zijn, ze mag niet boven komen. Ik schiet overeind en roep verbaasd haar naam uit. Ik realiseer me dat ze doof is, dus dat dat nogal zinloos en onnodig was. Maar tot mn verbazing draait ze haar hooft om, oortjes naarvoren. Ze loopt dan terug naar me, en gaat weer naast me liggen. Ik ben behoorlijk verbaasd dat ze me hoorde, maar ik draai me om en probeer verder te slapen. Het lukt niet, ik kan mn ogen niet eens dicht houden. Dus ga ik nadenken over wat er die dag is gebeurd, en plotseling realiseer ik me dat ik iets ( vrij belangrijks ) was vergeten.
Voor een miliseconde is het zwart, dan open ik mijn ogen en schiet overeind. Ik kijk op de wekker, 4:45 in de morgen.
En weer, alle details klopten. Hoe mn kat eruit zag, hoe mn kamer eruit zag, zelfs alles wat er die dag gebeurt was waar ik dus over aan het nadenken was klopte!!! (En, spraak en gedachtes waren 2 aparte dingen, wat ook nooit in mn dromen gebeurt.) Dus ja... Apart.