Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Rare droom, waarvan ik graag de betekenis zou weten

xMARYx
14 jaar geleden

Vaak heb ik 'normale' dromen, bijvoorbeeld over het uitvallen van tanden (een droom die regelmatig terugkeert, wel al enige tijd geleden dat ik die voor het laatst heb gehad), waarvan de betekenis vrij duidelijk is.

Pas had ik echter een hele rare droom, waarvan ik geen idee heb wat deze zou kunnen betekenen;

Ik sta op de eerste verdieping van mijn woonhuis (net per se het huis waar ik echt woon, maar in de droom i.i.g. mijn huis). Ik kijk uit het raam en zie een groep onbekende mensen in mijn voortuin staan. De voortuin ziet er strak en verzorgd uit. Er is een looppad, een muurtje als omheining en een stukje gras. Het is zo druk in mijn voortuin dat er nauwelijks iemand meer bij kan. Ik wijs mijn man hierop en ben erg nieuwsgierig waarom die mensen er staan. Ik voel me opgewekt en heb het idee dat er beneden in mijn voortuin iets gezelligs aan de hand is. Ik doe het raam open en vraag wat er aan de hand is. Ik krijg niet echt antwoord.

Even later doe ik mijn voordeur open. Een van de mannen (een onbekende man van ergens in de dertig) verklaart dat al die mensen daar staan te roken (er is mij echter niet opgevallen dat zij ook daadwerkelijk sigaretten hadden). Het wordt me duidelijk dat ze dit uit protest doen. De verklaring die ik hiervoor van hem krijg is dat iedereen (ik ga ervan uit dat het buurtgenoten zijn) het zat is dat wij altijd in de tuin aan het roken zijn.

Opeens ben ik in mijn badkamer (geen idee hoe ik van de voordeur naar de badkamer ben gekomen) en vind daar een reptiel (groen met oranje strepen en een brede bek, ongeveer zo groot als een klein zwijntje, dat er enigzins cartoonistisch uitziet). In mijn droom ga ik ervan uit dat het een salamander is (nu ik wakker ben weet ik echter dat het slechts in de verste verte iets weg heeft van een salamander). Mijn opgewekte gevoel in mijn droom is verdwenen en ik ga ervan uit dat dit een wraakactie is van de mensen die in mijn voortuin staan.

Iemand enig idee wat deze droom zou kunnen betekenen?

postma
14 jaar geleden

staat plotseling s'nachts iemand naast m'n bed .bij het lcht aandoen is er niets te zien

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024