Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

groot huis met veel kamers

Joanne
14 jaar geleden

Dag mensen, ik droom heel vaak dezelfde droom. Ik kom dan in een mooi huis. de ene keer is het een boerderij de andere keer een mooi alleen staand jaren 60 huis. het huis staat altijd vrij en straald warmte uit het voelt goed maar wat iedere keer weer wonderlijk is, is dat het huis veel meer kamers bevat dan het op het eerste oog lijkt. Soms staan er hele kostbare spullen in een andere keer zijn ze leeg en geeft het mij een gevoel van heel veel ruimte te bezitten. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

14 jaar geleden

Hoi joanne

Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik

De kamer is het binnenste van het huis, dus in feite het centrum van ons eigen ik. Soms zijn we gesloten tegenover de buitenwereld als we in de droom in een kamer verblijven. Lopen we in de droom rusteloos van de ene naar de andere kamer dan lijden we in het waakbestaan aan besluiteloosheid.

De boerderij is de plaats van geborgenheid en rust waarnaar we terug verlangen. Soms juist ontbreekt het ons aan geborgenheid. De boerderij kan echter ook staan voor arbeid dat ons te wachten staat. Let er op wat we op de boerderij doen, en wie of wat we er allemaal tegenkomen.

Het lijkt wel of je de ene keer weet wat je wil en een andere keer weer niet, de ene keer voel,je je goed en deeft warmte en een ander keer minder, leeg en weet je niet wat je moet

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Joanne
14 jaar geleden

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie.

ja ik vind het wel heel herkenbaar. ik heb me nooit zo in dromen verdiept maar toen ik de afgelopen week weer diezelfde droom had werd ik toch wel erg nieuwsgierig.
De boerderij daar trek ik altijd zo in en is mooi gemeubileerd. Maar als ik verder loop naar een soort zolder kom ik in allerlei vertrekken die leeg staan en die voor mij in mijn droom dan een aangename verassing zijn omdat ik ze daarvoor nog niet eerder heb gezien. Alsof ik dus in een huis woon waar dus geen oude sok verstopt ligt maar er zijn nog kamers die als verassing tevoorschijn komen. Ze lijken ook door de vorige bewoners niet gebruikt omdat het dan teveel ruimte was. Maar ik geniet er van.

vr.gr. Joanne

14 jaar geleden

Hoi Joanne

Als ik dat zo lees lijkt het mij,dat je geen gebruik maakt van al je cappaciteiten.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024