Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

onderduiken WOII

14 jaar geleden

Al sinds ik een klein meisje was droom ik een aantal keer per jaar hetzelfde. Ik ben tijdens de 2e wereldoorlog aan het onderduiken en dan vaak op een plek die heel makkelijk te vinden is (Duitse onderzeeboot bv). Ik heb ook al een aantal keer gedroomd dat ik uit het concentratiekamp wist te ontsnappen. oa door me op het toilet te verstoppen of er was een deur waar ik door naar buiten kon lopen en daarachter waren allemaal huisjes waar nog meer mensen zich schuil hielden.
Vaak word ik net wakker voordat de Duitsers me vinden...
heeft iemand enig idee wat deze droom betekent?

14 jaar geleden

Hoi dushi25

Wat bij jou het geval kan zijn is dat je echt die peridode mee hebt gemaakt, als je het precies wil weten kan je regressie therapie gaan doen en die trauma,s die je hebt ever vluchten proberen te verwerken zodat je daar geen last meer van hebt, maar ook de angst die je daar bij voelf of hebt raken dan meer op de achertgrond.

Het kan wel een moeilijke tijd worden om er doorheen te gaan, maar dat is wel de moeite waard, als je daarna beter geet slapen en beter gaat leven.
En regressie therapie is niet eng of raar ik doe het zelf ook bij andere mensen, dus als je iemand bij jou in de buurt weet, kan je vragen of hij of zij je kan helpen.

Groeten H@ns.

14 jaar geleden

Hoi H@ns,
bedankt voor je bericht. Ik heb altijd veel problemen gehad met slapen, dat klopt. Veel slaapwandelen en veel te weinig rem-slaap. Heb daarnaast ook redelijk bindings-angst maar als ik me dan bind aan iemand heb ik weer verlatings angst...

Misschien wel een idee om eens naar die regressie-therapie te kijken. Weet jij toevallig iemand in de omgeving van Rotterdam

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024