Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over leraar

MeAnoniem
14 jaar geleden

Ik zit met een probleem.. Ik ben 14 jaar, zit in de derde klas en vind mijn natuurkunde leraar (volgens mij is hij rond de 25) al een tijdje best aantrekkelijk.. Als hij tegen me praat wordt ik helemaal zenuwachtig en warm vanbinnen. Hij lacht veel naar me, maar toont ook niet echt aan dat hij meer voor mij voelt dan voor anderen. Ik ben al maanden bezig met hem vergeten en me er niks van aan te trekken en dat lukte best. Eerst had ik 3 uur in de week les van hem en nu al een tijdje nog maar 2 uur (en ook nog achterelkaar). Na een tijdje begon ik ook niet meer in te zien waarom ik hem leuk vond.
Maar toen begon ik over hem te dromen.. Dromen waarin hij me liet weten dat hij me ook leuk vond. Na die dromen voelde ik me altijd zo gelukkig en vond ik het jammer dat ik weer wakker was. We hadden geen lichamelijk contact (meestal kwam hij er ook niet echt in voor), en dat hoef ik ook niet, maar dan had hij een briefje achtergelaten dat hij me heel speciaal vond e.d... Ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet en ik probeer hem echt te vergeten maar door die dromen begin ik steeds meer aan hem te denken..
Over een paar weken heb ik weer 3 uur in de week les van hem en daar zie ik aan de ene kant tegen op maar aan de andere kant heb ik er ook wel veel zin in..
Heeft iemand misschien tips hoe ik die dromen kan afsluiten of iets dergelijks? Ik wil hem nam echt gewoon als leraar aan kunnen kijken!

HVJ.schatje
14 jaar geleden

Ik heb ongeveer het zelfde, maar dan met mijn gymleraar. Ik droomde over mijn diploma uitreiking. Hij zou daar ook bij zijn. Ik gaf hem een hand en drie zoenen op zijn wang, toen hij ineens vluchtig in mijn oor fluisterde: 'Ik ben je leraar nu niet meer, dus nu staat er niets meer in de weg'. Daarna stond hij ineens voor de deur en kusde hij me, daarna hebben we seks gehad. Het was zo realistisch, bijvoorbeeld toen ik hem aankeek, hij leek gewoon sprekend. Telkens als ik hem nu tegen kom wordt ik zenuwachtig en moet ik aan die droom denken. Het zweet breekt me dan uit en mijn hart slaat op hol. Ik ga dan heel raar doen tegen hem en begin schaapachtig te lachten. Ik raad je aan dit niet te doen, want dan denkt hij juist dat je hem leuk vindt.

Ik wens je veel succes,
xxxx

klara
12 jaar geleden

Hier heb ik ook op de middelbare school last van gehad ! Toen ik in de 2de van vmbo tl zat, werd ik verlief op mijn duits leraar. In het begin dacht ik het kan geen kwaad, maar het werd steeds erger. Ik lette elke dag op in de pauze of ik hem voorbij zag lopen, en alles wat hij zei bleef in mijn hoofd hangen. Alleen zat ik met een probleem, hij was zorgcöördinaat, en ik was in begleiding bij de zorg. Omdat mijn eigen zorgcoördinaat van school ging kreeg ik hem, Ik vond het eerst helemaal geweldig en probeerde zoveel mogelijk gesprekken met hem aan te knopen, totdat ik wist dat hij getrouwd was, en een kind had. Ik werd depressief omdat hij onbereikbaar was, en het 3e en het 4e leerjaar van tl was op een andere locatie. Met dat vooruitzicht werd het steed erger, Toen werd ik ook nog op straat lastig gevallen en moest wel naar hem toe gaan. Aan het eind van dat jaar, wist ik niet meer wat ik moest doen. Vergeten maar hoe, die vakantie viel eigenlijk wel mee, In het begin doet het pijn om iemand te vergeten waar je van houdt, je zult veel verdriet hebben, maar daar moet je doorheen. En praat er met iemand over. Droom over hem maar blijf realistisch. Het komt heel vaak voor dat meisjes van jullie leeftijd verliefd worden op hun leraar, een goede vraag is, waarom ben je verliefd op hem, omdat je hem knap vindt? of omdat hij een goed voorbeeld geeft. Maar denk aan later, later zul je een leuke man krijgen en een gezinnetje. Blijf je daaraan vasthouden ! en idd het doet pijn, maar dat is normaal. Nu zit ik zelf op havo weer op de locatie bij hem, ik heb hem weer voor duits. En voel nu niks meer voor hem, in het begin een beetje. Nu kan ik er alleen maar om lachen !

Sterkte,

Veel liefs,

Klara (18)

A.adema
12 jaar geleden

Hoi ik ben een meisje ben 17 jaar oud en ben denk ik op mijn gymjuf verliefd,
ik wil er vanaf komen maar durf het ook niet tegen haar te zeggen omdat ik bang ben dat ik dan nooit meer bij gym mag komen als ik bij gym kom word ik rood en te zenuachtig en als ze grapjes maakt ook
en als ik bevoorbeelt zomervakantie heb mis ik haar heel! erg en o ja en nu is dat ook weer bij een gymmeester zo!
eigenlijk is het een sort staie meester die bij gym heeft gewerkt daar word ik dan ook heel rood en zenuwachtig van
ik word gek! ik wil ervan af help! me om er van af te komen
liefs Anna

KpopLover
8 jaar geleden

Zo'n droom had ik laatst ook. Ik vind mijn wiskunde leraar leuk. En ik droomde dat hij echt heel erg close me was. Hij aaide me over m'n wang enzo en het leek net alsof we een stelletje waren. Ook deed hij een arm om mij heen en knuffelde mij. En hij kustte me ook nog es... En we gingen wandelen en hij ging mij voorstellen aan zijn ouders. Er liepen ook kippen op de weg trouwens.

8 jaar geleden
Beheerder

De romance met de leraar als vaderfiguur en gids.
Maar het is niet toegestaan zulke relaties te hebben.
Je projecteert dus op de man als de heldenfiguur uit een keukenmeidenroman.
Tegelijk is hij de archetypische personificatie van de wijze man in jezelf.

Helaas blijf je echter in de erotische sfeer steken.
Daarmee leer je natuurlijk niets en hij zit ook fout.

Moeilijk dit
8 jaar geleden

Heey dames,

Ik ben nu 18 en ben al een jaar van de middelbare school af. En ja, ik heb in de middelbare school ook een soort dergelijke gehad. Alleen was ik niet verliefd. Ik zat op het vmbo gtl, en begon in de 2de een lerares interessant te vinden. Eerder gewoon mogen. Niet veel mensen mochten haat vanwege haar strenge gedrag, maar ik zag iets anders in d'r. Tot er die zelfde jaar een ongeval gebeurde bij mij. Ik kreeg thuisproblemen en had iemand nodig om mijn ei kwijt te kunnen. Ik koos haar. Sinds dien begonnen we beide een band te krijgen en begon ik haar als een moederfiguur te zien die ik nooit heb gehad. Dat ging door tot mijn eindexamen jaar. Ik zag d'r toen voor het laatst toen ik mijn handtekening op mijn examen mocht zetten (BIJ HAAR). Ik voelde me zo verdrietig dat ik d'r niet meer kon zien omdat ik van school ging, dus was ik een paar keer langs geweest om de leraren en vooral haar te zien. Bij de laatste ontmoeting zei ze: "Nou zie ik je het volgend jaar weer?" En dat was een duidelijk hint, ik ben te vaak gekomen en moet haar proberen te vergeten. Het is al een jaar verder en het lukte me! Ik ben d'r vergeten, dacht ik... Tot ik over haar droomde, het was een lucide droom. Ik droomde dat ik haar tegen kwam maar ik negeerde haar want ik wilde haar niet spreken, maar ik zag haar naar mij kijken en ze liep toen naast me. Ik kon het niet laten om gewoon hoi te zeggen, dus deed ik dat. En toen begon ze: "Heey (naam) hoe gaat het ik heb je lang niet gesproken en ik wilde je zien! Waar was je je was m'n lichtepuntje in m'n leven!" Ik werd geïrriteerd en zei tegen d'r dat ze dat niet moet zeggen omdat dat niet zo was, ik deed zo erg mijn best om haar te vergeten omdat zij een grote fles olie was die ik ook nog op het vuur gooide door aan haar vast te bleef houden. En in mijn achterhoofd zei ik nog, "Word wakker dit is slecht voor je, het is niet waar STOP" en ja het is slecht voor me want ik kan nu niet meer stoppen met denken aan die droom... Dus ja jullie en ik zijn niet de enige met deze dromen, want dit was niet de eerste.

8 jaar geleden
Beheerder

Waarschijnlijk heb je te hooggespannen verwachtingen gekoesterd.
Ze hielp je maar dat betekent niet dat je met haar een relatie aan kon gaan.
De misinterpretatie is, dat een hulpverlener die professioneel is op zulke wensdromen in zal gaan.
Dat is immers per definitie verboden. Een hulpverlener mag geen persoonlijk voordeel putten uit een machtsongelijkheid.
Het is dan ook te prijzen dat ze dat niet deed.
Iemand die je steunde en een en ander tot opheldering bracht verdient respect en geen Libelledromen.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Anoniemm123456m
8 jaar geleden

Hey!

Ik droom niet vaak, maar regelmatig over een leraar die ik vorig schooljaar had. Hij weet sommige problemen van mij en hij heeft ook een paar van hem verteld, en onze problemen lijken heel erg op elkaar. En bij een ouderavond zei hij dat wij een speciale band hebben, ik was zelf verbaasd want ik ergerde mij altijd aan het feit dat hij mij bijna nooit de beurt gaf tijdens lessen (in een half jaar 2x gevraagd ongv). Ik weet niet, op een of andere manier vind ik het heel jammer dat hij geen les meer aan mij geeft. Hij is een soort vaderfiguur, ik weet het gewoon niet. Ik praat niet meer met hem maar dannog. Hij glimlacht meestal naar mij als we elkaar tegenkomem, en dat doet mij goed. Ik vind het allemaal zo raar, ik bedoel ik ken hem niet heel goed maar op een of andere manier ben ik blij als ik hem zie.

8 jaar geleden
Beheerder

Je hebt behoefte aan erkenning, maar er speelt natuurlijk een stukje eros mee.
Soms is een leerkracht een goede mentor maar moet wel professionele afstand houden.
Het projecteren van een vaderbeeld of een heldenfiguur of geliefde is altijd riskant.
Daarom is het wel goed dat hij afstand aanhoudt.
Een beurt krijgen is een behoefte aan aandacht en een eer. Blijkbaar kreeg jij die waardering niet thuis?
Richt je op je leeftijdgenoten. Het is nooit goed als een oudere (ik neem aan dat de leerkracht dat is?) een veel jongere vrouw uitkiest.
Dat betekent namelijk dat zijn vrouwelijke kanten op dat niveau zijn blijven steken (anima projecties).
Natuurlijk huist daarin een romantische charme. Maar die wordt geboren uit een gebrek.
Het is een ongelijkwaardige verhouding.
Op het forum staan meer voorbeelden van een verhouding leerling/ leerkracht en hoeveel problemen daaruit kunnen voortkomen.

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

Hier het levende voorbeeld... Ik had toen een zeer slechte band met mijn vader en een slechte band met mijn moeder, onbewust heb ik m'n gevoelens geprojecteerd op de docent. Hij antwoordde hierop en dit ging een aantal jaar door, ook na school. We raakten aan elkaar gehecht (ook al wil hij dat niet toegeven, maar dat merk ik wel aan zijn communicatie) en nu heb ik eindelijk het contact verbroken, al moest het wel van mijn kant komen, terwijl hij de volwassene is, of "veel ouder is", zoals hij zelf zei. Geloof me, het bespaart je veel ellende als je het contact abrupt afbreekt en de achter de achterliggende oorzaak aangaat.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024