Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

roos

Latika
14 jaar geleden

Hey,
Vannacht had ik een vreemde droom. Ik droomde dat ik mijn vriend had bedrogen met een bekende, en dat hij verliefd was op iemand anders. Kun je in je dromen totaal andere dingen voelen dan in het echte leven ? Ik weet niet goed wat hiervan te denken...
Daarna herinner ik me een een klein grasperkje, knalgroen, waar ik met een vriendin zat en naar de rozen keek. We zochten de perfecte roos voor één of ander werkje. Ik telde de bloembladen van de roos, en tijdens het tellen werd ik wakker. Het laatste had iets idylisch, vrolijks, ik had er best nog een tijdje willen blijven.

14 jaar geleden

Hoi

Rozen zijn de bloem van de liefde, maar soms ook van de haat, afhankelijk van de kleur. Volgens de mythologie werd de Griekse godin Aphrodite geboren op het Griekse eiland Rhodos. Ondanks dat de roos het symbool van ons liefdesleven is wordt er nooit de seksualiteit mee bedoeld. In de Middeleeuwen was de roos dan ook een teken van maagdelijkheid, hemelse liefde en de verlossing door een geestelijke liefdesband. Verder was in de middeleeuwen de roos een van de belangrijkste ingrediënten van het levenselixer. Het levenselixer wordt daarom ook wel gesymboliseerd door een roos. Voor de westerse wereld heeft de roos dezelfde betekenis als de lotus heeft voor het Verre Oosten. Is de lotus in de oosterse cultuur het symbool voor de godin Shakti, in de christelijke cultuur is de roos het symbool voor de moeder van God. Uit haar schoot werd Christus geboren. De geboorte uit een bloem symboliseert het goddelijke. Dit is onder andere terug te vinden in het rozenkruis symbool.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024