Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over witte doode wolf

Skittyyy
14 jaar geleden

Ik droomde vandaag eerder over mijn moeder die mijn vriend kleineerde en beledigde waar ik niet tegen kon. En vlak daarna kreeg ik een flits van een somber achtige omgeving ,ik zag dat het nacht werd, waardoor de sneeuw blauw achtig kleurde, en ik zag een groot hek die half open stond, en in de opening lag ene doode witte wolf. achter de wolf was een bos met bomen die zwart kleurde omdat het nacht aan het worden was.

14 jaar geleden

Hoi Skittyyy

De moeder is een archetypisch symbool. Volgens Carl G. Jung het verborgene, de afgrond, het duistere, het geheime, de onderwereld, het levend makende, de verleiding, het onontkoombare en het giftige. Verder staat zij voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt.

Vrienden.
Als ze de vorm van een dier aannemen zullen tegenstanders een wig drijven tussen u en uw vrienden.

Maar zelden is een droom waar sneeuw in voor komt positief uit te leggen.

Wie waar dan ook in de droom voor een hek komt te staan zou tijdelijk genoegen moeten nemen met de situatie zoals deze is. Het hek is dan ook altijd een hindernis dat overwonnen moet worden.

De wolf staat symbool voor onze ontembare instincten. Het is onze tweede ik waar we continue mee in conflict dreigen te raken. Wie over een wolf droomt is geestelijk vaak erg gespannen en zou met zichzelf in het reine moeten komen.

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche.

Het is van belang goed te onthouden wat er in de bosjes gebeurd en waarom we er zitten.

Wit is in onze westerse landen de kleur van zuiverheid en onschuld, maar in sommige landen is het de kleur van de rouw. Wit is verder de kleur van de onvruchtbaarheid en de koude.

Wat bekenddeze droom voor jou?

Ik denk dat je veel aan je zelf moet werken, het hek staat ha lopen, je hebt al een stukje gedaan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024