Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Beste lezer,
Graag zou ik willen weten waar je kan leren dromen te verklaren. Op dit forum heb ik gezien dat regelmatig dromen verklaard worden. Echter, voor zover ik goed gezocht heb, heb ik op internet geen informatie kunnen vinden waar je dit zou kunnen leren. Ook zag ik op internet dat bepaalde symbolen door verschillende websites op een andere manier verklaard worden. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Groet,
Leonie
Dromen verklaren is toch iets wat je jezelf een beetje kunt leren.
Het is van groot belang om eerlijk te zijn tegenover jezelf.
Je kunt je droom opschrijven in de ik-vorm en de tegenwoordige tijd.
Van belang is dat je daarbij aangeeft wat je voelt op bepaalde momenten.
Wat bij de ene persoon heerlijke gevoelens oproept, kan bij de andere persoon akelige herinneringen oproepen.
Daarom is het gebruik van woordenboeken met verklaringen niet altijd handig.
Zelf heb ik veel boeken over dromen.
Het boek van Pamela Ball, Het groot dromenboek, is een leuk boek om te lezen.
Ook de boeken van Gayle Delaney zijn leuk om te lezen.
Zij werkt veel met "ondervragen". Je vertelt je droom in de tegenwoordige tijd aan een ander en die gaat vragen aan jou stellen over wat je voelt in je droom en wat figuren in je droom voor jou voorstellen.
Je kunt als je ervaring hebt in het opschrijven van je droom ook jezelf ondervragen.
Dit vraagt wel wat concentratie.
Kortom er ligt een wereld voor je open.
Maja
Beste Maya,
Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Excuses dat ik zelf zo laat reageer. Het boek van Pamela Ball ga ik zeker binnenkort kopen. Het lijkt mij erg interessant om wat meer te weten te komen over dromen. Heel veel dank dus voor je vriendelijke reactie.
Groetjes,
Leonie
ik heb een hele nare droom gehad dat ik in een kamer met me vader oom me man en nog twee anderen zat het was er donker ineens komt iemand binnen en schiet ons dood mij in me rug en voelde het leven uit me gaan en het leek of ik het als wist dat het ging gebeuren dan keek ik naar me man en zag hem dood ik zag de kogel achter in zijn hoofd ik zag geen bloed toen hield ik zijn hoofd vast ik zag aleen achterhoofd en geen gezicht toen was de kogel opeens van plasic en zat er een ventiltje langs toen draaide ik hem om en had ik ineens een pop in me handen toen zij er iemand dat alles zal uit komen ik begreep de persoon niet echt die dit zei toen was ik opeens buiten en hoorde opeens een hard geluid dat steeds luider werd toen zag ik iedereen in paniek wegrenen en veel mensen huilen en ook veel kinderen in paniek toen hoorde ik iedereen over me dochter praten dat ze iets had gedaan en me dochtertje van 5 stond ineens naast me en ik vroeg in paniek wat ze had gedaan en wat er is ze zij het maar door haar gehuilen kon ik haar niet verstaan en ook vroeg ik het aan me moeder en ik kreeg geen andtwoort toen werd het buiten aleen maar erger en toen werd ik wakker en voelde me helemaal niet lekker en was bang weer te gaan slapen wat betekent mijn droom kan je mij aub helpen ik moet er steeds aan denken heeft dit een betekenis ,groetjes doenja
heb gedroomd dat ik mij in een oorlog bevind ik kwam daar een man tegen die de lijken vervoert met een kruiwagen verder ben ik ontsnapt aan een bom die net voor mij ontploft en ben ik mij gaan schuilen in een huis waar paniek onder de mensen is voort zag ik mijn schoonbroer die mij aan het zoeken was.
ik zou hier graag een verklaring van hebben indien het mogelijk is.
momenteel ben ik ziek ik vermoed sihr maar dokters zeggen mij dat dit hyperventilatie is.
dank bij voorbaat.
ik heb gedroomd met gekoken rijst aan tafel (wit rijst) ook met de cijfer 23
ik will graag een uitleg hier over.
In mijn droom loop ik alleen op straat richting mijn geboortedorp, als ik daar loop kom ik een wolf tegen. Ik ben niet bang voor de wolf.
Droominfo, © 2024