Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over mijn soulmate?

Nuala
17 jaar geleden

Beste mensen,

Toen ik op de basisschool zat was ik verliefd op een jongen uit mijn klas.Ik was toen een jaar of 7.Mijn verliefdheid ging over toen ik 11 jaar was, en vanaf dat moment dacht ik nooit meer aan hem. Inmiddel ben ik al 16 jaar, maar toch verschijnt hij altijd in mijn dromen. Mijn dromen over hem gaan er altijd over dat we goed vrienden zijn of dat we verliefd op elkaar zijn. Laatst heb ik gelezen dat je over je soulmate kan dromen. Zou dat misschien mogelijk zijn dat die jongen mijn soulmate is? We konden het wel altijd goed met elkaar vinden: we speelden vaak bij elkaar thuis, en hij was altijd uitgenodigt op mijn feestje.Ik droom echt heel vaak over hem.
Wat hebben deze dromen te betekenen?

ik
17 jaar geleden

Hallo,
Het hoeft niet je soulmate te zijn. Je kon misschien heel goed met hem vinden en dat mis je nu en daarom droom je over hem. Zoek hem anders op.Misschien is de verliefdheid nooit echt over gegaan.

Thirsa
8 jaar geleden

Hallo,
Ik heb een zielsverwant ontmoet aan mijn 11 jaar op reis in Spanje. Nu ben ik 18jaar. En ik droom namelijk heel veel over hem. Dat we afspreken, elkaar tegenkomen op het vliegtuig, we een relatie hebben enzoverder. Het houdt maar niet op. Wat betekent dit? Iemand die me kan helpen en me ook kan vertellen wat je kan doen om je soulmate opnieuw te ontmoeten door aantrekkingskracht? Bedankt!

8 jaar geleden
Beheerder

Het begrip soulmate is vaak zwaar overdreven.
Iemand kan je na staan en de liefde kan een romantische kwelling worden omdat de confrontatie met de realiteit ontbreekt.
Daarmee ontstaan dus (ziels-)projecties. De ander wordt geïdealiseerd omdat je er iets bij optelt.
Dat wat je optelt is ook in jezelf te vinden en moet worden opgelost of bewust gemaakt worden.
Dan pas houdt de magische binding op te bestaan en ben je vrij te kiezen.
Je kunt zo'n idylle blijven koesteren maar dat is jezelf betoveren.

Omdat de ander een soort alter vormt kom je die in allerlei situaties tegen.
Het beeld is nog niet onderscheiden en kan als het bewust wordt transformeren in een andere gedaante.
In feite vloei je nu in elkaar over (confluentie), waarbij wel bedacht moet worden, dat het niet om de werkelijke persoon zal gaan.
Elke verliefdheid is gebaseerd op projecties en juist daarom is men letterlijk blind.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024