Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Meisje, water en lijken

Sohpie
13 jaar geleden

Hey daar iedereen,
ik ben zojuist wakker geworden van een hele rare droom:

Ik liep op school de trap op, alles zag er zo uit als bij mij op school. Ik zag alleen een meisje hangen aan de deur, ze leek dood te zijn alleen haar handen bewogen nog een beetje, ik wou erlangs lopen maar een vriendin van mij opende de deur en toen ze eraf viel leek ze niks te mankeren, ik kreeg er nogal spijt van dat ik gewoon weg wou lopen.

Ik heb een boel dingen gedroomd vanacht, die ik me amper herinner, maar een paar dromen later kwam deze:

Hetzelfde meisje, maar nu een aantal jaar jonger, nam me in een donkere nacht mee naar een klein kanaaltje midden in een grasveld, ik moest achter haar aan erdoorheen lopen, het zat vol vreemde planten, groene, paarse, rode, best wel angstaanjagend maar vooral smerig om doorheen te lopen, het water stroomde niet en het was allemaal wel natuurlijk, geen vervuiling. Een paar stappen later zag ik pas dat er overal in dit water lijken lagen, maar geen complete meer, afgehakte armen, rompen met nog een halfe arm en een been eraan die al een beetje verrot waren, maar gek genoeg nergens een hoofd. Dat is waarom ik mij zo afvraag wat dit betekend.

Een tijdje later in de nacht droomde ik dat ik een mes pakte, precies degene die wij in de keuken hebben, ik ging naar dezelfde plek met het water en kan me nietmeer herinneren wat ik met het mes wou doen, maar het was niks verkeerds, ik was alleen bang dat ik het meisje zou tegenkomen en zij zou denken dat ik haar wou vermoorden. en jah, ik kwam het meisje tegen, haar gezicht was in de schaduw, haar ogen waren rood en ze zag er boos uit, met zelf en nog groter mes in haar handen, ik zei gelijk: ''Nee, nee! het is niet wat je denkt! Kijk, ik leg het mes al neer..'' En even later zaten wij op het gras te praten alsof er bijna niks gebeurd was.

Weird.. Iemand enig idee? Ik kan echt niks bedenken op wat voor situatie deze droom kan slaan..
Nog een klein dingetje, toen ik opstond merkte ik dat er een klein streepje bloed naast mijn kussen lag, terwijl ik zelf geen wonden heb of ongesteld ben, al maak ik me er niet zoveel zorgen om, het kan allerlij verklaringen hebben, maar ik zeg het toch maar even.

13 jaar geleden

Hoi Sohpie

Deze droom gaat over je zelf.

De school die we in de droom zien zou betekenen dat we in het waakbestaan nooit zijn uitgeleerd. De school die we in de droom zien kan echter ook een gebeurtenis uit ons verleden verbergen.

De trap vormt verbindingen tussen de verschillende verdiepingen, welke op hun beurt symbool staan voor de verschillende gedeelten van onze persoonlijkheid.

Meisjes verschijnen vaak in de droom van mensen die seksuele fantasieën hebben, welke in het waakbestaan als immoreel worden beschouwd.

De deur kan gezien worden als een lichaamsopening maar ook kan het onze geslotenheid of openheid symboliseren.

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche.

Het mes kan ook een seksuele betekenis hebben, althans dat was de overtuiging van Siegmund Freud. Wie volgens Freud in de droom een mes gebruikt zou in het waakbestaan zijn seksuele driften de vrije loop willen laten

Het hoofd is het centrum van waaruit al onze zintuigen worden bestuurd. Verwonden we in de droom ons hoofd dan kunnen we dus rekenen op ernstige problemen in het waakbestaan met betrekking tot onze zintuigen. Raken we in de droom ons hoofd kwijt dan raken we in het waakbestaan de kluts kwijt. Het kruintje van het hoofd zou een seksuele betekenis hebben.

Wat kan die droom voor jou betekeken.

Ik denk dat jij problemen hebt met het loslaten van het meisje zijn en het abseteren dat je vrouw begint te worden.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024