Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

kind maakt kruisteken mij aankijkend

13 jaar geleden

hallo,vanacht had ik een droom die me elke keer weer in gedachten schiet vandaag.
Op de een of ander manier ben ik op een markt bestel een ijsje,ik krijg een hoorntje met 1 bolletje
In het italiaans zeg ik dat ik 3 bolletjes ijs wil met 3 verschillende kleuren,tri colorie,geen 1 bolletje!maar terwijl ik dat zeg zie ik een kind naast mij doodringend aankijken met bruine ogen en terwijl die dat doet slaat hij een kruisje voor zich mij aankijkend...

waarom ik in het italiaans dit ijsje bestel weet ik niet ...maar dat kruis slaan en dat doordringend aankijken houd mij de hele tijd bezig,wat kan dit betekenen??

13 jaar geleden

Hoi Rita.

De markt.
Wie in de droom zonder enige twijfel de juiste producten weet te kiezen zal ook in het waakbestaan niet al te veel moeite hebben met het maken van keuzes.

De 3
de drievoudige aard van de mens, de eenheid van lichaam – verstand – geest

Een ijsje
Er zullen zich veranderingen voordoen en u zult het beoogde doel bereiken.

Meestal is het kruis een symbool van orde en opoffering. Wie in de droom een kruis ziet moet in het waakbestaan meestal zijn huidige situatie proberen te verwerken alvorens hij verder kan.

Vaak staan kinderen in de droom symbool voor bepaalde onmondige meningen.

Als je droomt dat vreemde ogen je volgen, lijkt dat onaangenaam, maar het is een heel gustig teken.

Bruine ogen betekenen het aardse.
De kleur van de aarde, van het onvervalste leven. Deze kleur symboliseert warmte en moederlijkheid.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns

13 jaar geleden

Bedankt voor de uitleg in de eerste plaats
Ik zie dat deze punten los van elkaar zijn beoordeeld,ik moet er dus zelf 1 geheel van zien te maken,op grond van mijn eigen leven dus
moeilijk is het,maar ik maak deze punten wel tot 1 geheel,k hoop ook dat ik achteraf kan zeggen van ja dat was t dus,bedankt nogmaals!
Gr Rita,overigens het kruisje die het kind slaat moet je zien als,in de naam van de vader,zoon heilige geest,dat wat je ook wel eens doet als er een rouwstoet je paseert,niet dat dit er wat mee te maken heeft,maar ik wou er bij zeggen dat het niet om een houten kruis gaat of zo..

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024