Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Droomde ten eerste over tassen met kleren en erna droomde ik dat ik een zeer lange weg moest afleggen op de fiets, maar ik moest zeker 20 tassen vol kleren op die fiets meedragen waardoor ik echt zeer traag vooruit kwam.
Er reed trouwens ook tijdens die gehele uber-lange weg een fietser voor me, die een brom-apparaat aan zijn fiets had zitten waardoor hij veel sneller ging dan mij, ook droeg hij maar een paar tassen bij zich waardoor hij ook sneller ging.
Snap met name niet waar die tassen vol kleren voor symboliseren..
Hoi Jeniferxxx
Een mooie droom die zegt dat jij te veel hooi op je vork neemt, de fiets steld voor je det ja alles alleen wil doen, je hebt tassen vol kleren (problemen), het mee slepen van je problemen die die op je levensweg mee sleept, dat is die lange weg die aan het afleggen bent.
Het voorbeeld zie je voor je rijden een fiets met hulpmoter en maar een koffer of tas.
Dat kan jij ook als je maar hulp wil vragen en het niet alleen wil doen.
Groeten h@ns.
Dankjewel, mijn complimenten Hans!
Het klopt want wel een erge heftige innerlijke zoektocht aan't "ondergaan". Alleen of ik alles alleen doe weet 'k niet. Heb namelijk nog nooit zoveel hulp aan "boven" gevraagd als de afgelopen 10 maande, merk ook dat ze veel om me zijn/blijven en contact proberen te maken alleen ik snap nooit wat ze me symbolisch willen vertellen, aangezien ze er wel zijn is 't dat k misschien juist teveel hulp vraag en er te afhankelijk van word?
Kan zelf alleen in-direct door middel van symbolen met m'n "helpers" communiceren en niet op een directe manier daarom vind ik het ook zo irritant dat ik die symbolen altijd verkeerd intrepeteer dus weet eigenlijk geeneens of ik nu voor teveel hulp vraag of te weinig.
Zie ook vaak, soort van glitters om me heen (engelenergie?). Verder krijg ik vaak in m'n dromen, letterlijke boodschappen (letterlijke zinnen/inzichten) en als ze me letterlijk aangeven wat het beste is om te doen dan denk ik: waarom kan het niet altijd op een letterlijke, directe manier verteld worden want symboliek is in mijn geval echt zinloos, oncijferen van symboliek is voor mij echt een raadsel. Waarom vertellen ze me de ene keer letterlijk inzichte en de andere keer via symbolen?
Exuse moi voor de vele informatie. Snap 't volgende alleen niet, moet ik dus voor meer hulp vragen of juist meer verantwoordelijkheid nemen?
Hoi Jeniferxxx
Bedankt voor je brief.
Ik denk dat je moet blijven vragen, soms heb je vragen die als je goed nadenkt al weet, soms heb je vragen, die over een paar dagen zelf een antwoordgeven.
Heb ik ook gehad, komt van zelf het antwoord, soms en als je door blijft vragen kunnen zij je ook met een kliutje het riet in sturen.
Het is een leerschool vanuit gene zijde, nu lijkt het soms nog een warboel, maar als je niet blijft vragen leer je ook niets, soms heb je een goede vriend nodig die ook van deze dingen af weet, die je ook vertrouwd die je vragen kan stellen.
Als ze vaniut G Z een bedoeling met je hebben, komt vanzelf dat gene wat voor jou belangrijk is, maar je mag ook leren om stevig met beide benen op de grond te blijven staan en niet gaat zweven.
Ook kan het belangrijk zijn om je vragen zo te stellen dat je er ja of nee op krijgt en dat je dat ook in je hoofd kan voelen, zo gaat dat dat ook bij mij als ik wat weten wi en dat kan zo sterk worden dat je niet meer twijvelt of het antwoord goed is.
Symbolen zijn voor jou moeilijk, daat kan je een andere manier voor vragen als communicatie.
De fiets is het teken van vooruitgang op eigen kracht.
De bagage staat symbool voor de last die wij in het leven met ons meedragen. In de bagage bevindt zich echter ook de oplossing voor een probleem, de persoonlijkheid van de dromer, zijn vermogen en zijn bekwaamheid.
Nog even naar een paar symbolen gekeken, De kleding in de droom toont de persoonlijkheid van de dromer. Het duidt aan hoe de dromer denk dat zijn medemens hem ziet of hoe hij door zijn medemens gezien wil worden.
Groeten H@ns.
Thanks voor de informatie, klopt dat kleding de problemen over m'n persoonlijkheid symboliseren, ben in een ongezonde mate met de "buitenwereld" bezig. Ben zo onzeker over wie ik ben, met name aan de buitenkant (het oppervlakkige, ongelijkwaardige uiterlijk daar is immers waar 't allemaal omdraait hier op aarde, wat ook nog ontkend word ook, hypocrici!) en de afgelopen 10jaar is dat wel erg extreme vormen gaan aannemen wat betreft emoties en onzekerheden. Acties bevestigen keer op keer dat knappe mensen als belangrijker worden gezien en "lelijke" mensen worden vernederd of vanzelfsprekend als minderwaardig worden behandeld. Mensen kunnen ontkennen wat ze willen, dat 't zogenaamd om het innerlijk draait hier maar hun acties bewijzen het tegendeel: 't draait 't wel degelijk om: uiterlijk, uiterlijk en uiterlijk. Het doet me zo'n verdriet allemaal, moet nog veel verwerken als het op dit onderwerp aankomt. En hoe heftig ook leest, 't gaat wel als stukken beter als jaren geleden dus ik kom er wel!
Kan er komen want ik was er vorig jaar ook, was voor 't eerst in m'n leven zelfverzekerd over wie ik was ondanks meningen, had mezelf na lang verdwaald te zijn, eindelijk teruggevonden, kwam zo ontzettend dicht bij mijn ware ik. Toen ik mezelf liet zijn-en-zien, gebeurde echt iets moois, heb vorig jaar 10maanden intens geluk gekend, zo'n goddelijk geluk kan 't onmogelijk omschrijven, euforie is het! Ook als mensen zeggen: "geluk betekent of voelt als tevreden zijn" dan denk ik: dan heb je nog nooit "echt" geluk ervaard/gevoeld. Maar dat geluk is weggegaan, heb ergens toch weer iets niet goedgedaan, ben weer extreem onzeker geworden en wil mezelf het liefst verbergen (weer!).
Ben echt door heftige emoties heengegaan weer en merk dat GZ in deze tijd en ook nu nog veel om me heen zijn, ik blijf maar telkens glitters zien, ziet er echt apart uit! Maar blijf niet snappen wat ze daarmee duidelijk willen maken. Heb al aangegeven: Geef aub. duidelijke antwooren op een manier waardoor 'k het snap maar tevergeefs.. En ben met name al een jaar voor één antwoord aan het zoeken, juist dat antwoord krijg ik maar niet, hoevaak ik ook bid, wens of vraag. Kennelijk moet het dan zo zijn of wil het me juist zeggen dat de les voor mij is dat ik het in mezelf moet leren vinden, wat ik het moeilijkste vind wat er is..
Zo... dank voor u aandacht allen, mijn gedachtes zijn er voor vandaag weer uit lol! Weet ook dat ik zelf voor-of-in dit leven gekozen om dit alles te bewandelen om ervan te kunnen leren dus laat ik eindigen bij m'n favoriete uitspraak; c'est la vie!
Hoi Jeniferxxx
Bedankt voor het opschrijven van je gedachten.
Dat stuk geluk waar je het over had, is er nog steeds, maar je zoekt op de verkeerde plaats, zet je zelf nu eens een hele poos op de eerste plaats, zodat je sterk begint te worden zodat je meer voor en ander kan betekenen, ook menigen en opmerkingen kun je bij die persoon(en) laten die voor jou niet goed aanvoelen.
En die glitters die je ziet om je heen dat kan bescherming zijn voor jou wat je ook echt nodig hebt.
Vaak zit de waarheid in je zelf, maar het is zo moeilijk om er bij te komen.
Het verkrijgen van antwoorden kan je ook doen met een pendel, heb je dat wel eens geprobeerd? je neemt een a4 en daar zet je een kruis met ja boven en aan de zijkant een nee, probeer dan je vraag zo testellen dat het alleen maar beantwoord kan worden met ja of nee.
Als je iets meer over je zelf en je problemen wil vertellen mag je het ook prive doen, kijk maar wat je wil.
Groeten H@ns.
Droominfo, © 2024