Mijn oma is al 12 jaren overleden. Ik heb nog nooit eerder over haar gedroomd. Niets heeft mij de afgelopen tijd aan mijn oma herinnerd, dus het zien van mijn oma in mijn droom kwam voor mij geheel onverwachts. Nu droomde ik deze week dat zij samen met mij en mijn beste vriendin in de woonkamer zat te praten. Het was in het huis van mijn moeder. Mijn oma zag er opvallend mooi uit, gezond en fit, haar huid was mooi en ook haar haar. Dit viel mij echt op in mijn droom.
Toen ze aan mijn vriendin vroeg hoe haar (al 20 jaar) overleden vader heette, zei ze hem te kennen van vroeger. Ze begon allerlei bevestigings vragen te stellen aan mijn vriendin over haar vader om aan te geven dat ze hem heel goed kende en heel veel over hem wist te vertellen. Het gevoel in de droom was heel erg intens. Het was voelbaar dat het heel veel voor mijn vriendin betekende dat mijn oma zoveel wist te vertellen over haar vader.
Toen ik de volgende dag mijn droom begon te herinneren, voelde ik weer het intense gevoel waardoor ik zelfs spontaan verdrietig werd.
Het gekke is dat in werkelijkheid mijn oma en mijn beste vriendin elkaar nooit hebben gekend. Ik heb zelfs de vader van mijn vriendin nooit gekend.
Wil mijn oma mij soms iets zeggen? Of zou dit wat anders kunnen betekenen? Ik ben zo benieuwd want het laat me niet los.