Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Kikker met 2 poten

Mila
13 jaar geleden

In mijn droom wandelde ik naar mijn achtertuin en zag op het gras een heel dikke kikker liggen,zo dik als een kip. Toen ik dichter bij de kikker kwam merkte ik op dat hij geen achterpoten had,het leek of de poten eraf waren gebeten door een kat. In mijn droom vond ik de kikker bizar groot en ik dacht dat de kikker het niet had overleeft tot de kikker ineens met een groot,mooi,groen hoofd naar mij keek met donkere zwarte ogen.Na zijn korte blik sprong hij verder met 2 poten, het gevoel dat ik hierbij had was een 'blij gevoel' dat de kikker nog leefde maar ook een onbegrijpbaar gevoel dat een kikker die zo vanachter is beschadigd toch nog een mooie groen hoofd had en verder sprong.... In al de dromen die ik droomde is dit de eerste keer dat ik over een kikker droom.
Dus de betekenis hiervan is voor mij onbekend....Wat betekend dit?

13 jaar geleden

Hoi Mila.

De kikker is in de droom maar zelden de betoverde spookjesprins. De kikker staat meestal symbool voor veranderingen, dit omdat hij transformeert van kikkerdril naar kikkervisje en vervolgens naar volwassen kikker. Dromen over kikkers moeten dan ook bijna altijd positief worden uitgelegd, ook al is zijn uiterlijke verschijningsvorm niet altijd even aantrekkelijk te noemen. Mogelijk schuilt achter een minder aantrekkelijk uiterlijk een innerlijk zeer goed mens. De kikker wijst daarom ook op het overwinnen van een afkeer tegen iets of iemand. Kikkers die in de droom vrolijk rondspringen duiden op het welslagen van ondernemingen.

Als je droomt dat vreemde ogen je volgen, lijkt dat onaangenaam, maar het is een heel gustig teken. Interessante of mooie ogen waarnaar je blijft kijken, wijzen op de liefde om je heen

Deze droom gaat over iemand anders, die iets aan zijn benen heeft en even goed blij door het leven gaat denk ik.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024