Hallo ML,
Waren de omgeving of mensen eng, als ik je droom lees kende je ze niet. Stonden zij ver van je af dat je nee schreeuwde?
Ik heb ook gedroomd van een trollenvrouwtje wat enorm stonk en die zei een paar keer tegen mij in bed: ik ben de dood.
Gilde ook en zei ga weg heel resoluut, werd toen wakker en viel snel weer inslaap en gebeurde precies hetzelfde en daarna niet meer.
Tijdens een droom kun je soms in een andere dimensie komen en lijk je wel meegesleurd te worden, zo voelt deze droom voor mij althans.
Iets in jou verzette zich en je was heel angstig. Misschien had je onlangs een film gezien die eigenlijk niet zo fijn was een horror of thriller.
Er is zoveel in het onderbewuste wat tijdens dromen naar boven komt drijven. Maar je besloot om nee te schreeuwen en voor jezelf te kiezen en op te komen en zo je angst wellicht te baas te worden en werd wakker. Dat was heel dapper om te doen in je droom. Misschien dat in je waakbestaan een proces bezig is dat je voor jezelf goed moet opkomen en bij je gevoel mag blijven en emoties als boosheid of kwaad moeten eruit.
Kan mij voorstellen dat je schrikt van zo'n droom had ik toen ook maar ook mooi om deze boodschap via een droom tot je te krijgen.
Jij bepaalt en niet een ander ook in je droom. Goed hoor!
Lieve groet
Freya