Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Er staat een vliegtuig, ik loop stevig tegen het vliegtuig aangedrukt. Ik kijk achter me en ik kijk in de diepte van een afgrond. Maar het schrikt me niet af, ik blijf me tegen het vliegtuig aandrukken. Terwijl ik langs de raampjes loop zie ik Pierre (het zoontje van vrienden van me) voor me. Of zag ik hem door het raampje? Ik sluit de gedachte af en loop langs het vliegtuig verder.
Ik loop door een terminal en herken de piloot. Hij vraagt me iets over de route, maar ik geen idee heb wat hij bedoeld. Evengoed zeg ik tuurlijk en loop door. Ik wil mijn ID halen en bedenk me dat ik ook een sigaret ga roken. Terwijl ik door de hal loop zie ik een groot pakje sigaretten staan en stop om ernaar te kijken. Er loopt een vrouw langs die iets fluistert, maar ik versta haar niet. Ik loop verder naar buiten en realiseer me ineens dat het vliegtuig zo wel zal vertrekken. Ik loop zonder gerookt te hebben, naar binnen en hoor in de verte mijn naam omgeroepen worden. Maar herken alleen de klanken van m'n naam, ik versta het niet goed.
Het vliegtuig vertrekt om 1745 en het is nu 1730. Ik moet dus haast maken. Ik loop door de gangen, maar kan de weg niet vinden. Als ik denk dat ik het heb gevonden sta ik in eens buiten. Ik loop weer terug naar binnen en sta ineens op een treinstation. Bijzonder is dat het in eerste instantie de blauw-gele intercity was die hier in NL rijdt, toen bedacht ik me dat het raar was omdat ik in Amerika ben. De trein werd hierop iets hoekiger van vorm, de kleuren bleven hetzelfde.
Twee mannen lopen, nederlands met elkaar sprekend, van de trap af. Ik vraag hen waar de terminals zijn. De man begint op z'n dooie gemak na te denken over hoe hij het uit moet leggen. Ik druk hem op het hart dat ik erg veel haast heb, want het vliegtuig vertrekt zo. Hij zegt dat hij de oplossing wel weet en loopt de trap af. Hij gaat naar een intercom in de muur en drukt op de knop. Ik hoor 911 how may i help you. En denk s*** dit gaat niet goed komen. De man staat op zijn rustigst uit te leggen waarom hij op het knopje heeft gedrukt. Ik neem het woord van hem over en kijk in de ogen van een vrouw in uniform die naast de intercom staat. Ik bedenk me dat we het haar beter hadden kunnen vragen en wordt wakker.
Bovenstaande heeft zich vanochtend glas helder afgespeeld in mijn droom. Het was werkelijk alsof ik elke stap zelf zette. Ik kon ook gewoon gedachtes hebben, maar verder had het chaotische karakter van een droom.
Ik ben op de site gaan zoeken naar aanwijzingen. Veel is herkenbaar, maar het is zoveel en dan zie ik waarschijnlijk nog wel e.e.a. over het hoofd.
Kan iemand mij helpen met deze droom in een groter perspectief te zetten????
Alvast bedankt
Joerie
Hallo Joerie,
Je durft ook wel risico te nemen lijkt en het schrikt je niet welk risico is dat, misschien weet jezelf dit het beste te beantwoorden.
De piloot die jij herkent vraagt misschien of je het zeker weet deze route, je reageert, verbaast en zegt maar ja. Hei is jouw route die lijkt te worden uitgestippeld. Tijdens je ID halen bedenk je ik ga roken en STOP (met roken lijkt) want je ziet een groot pakje staan waar je voor stopt. Misschien fluisterde deze vrouw dit wel maar wil je het niet horen omdat stoppen (als je in waakbestaan ook rookt moeilijk kan zijn) van alle weeromstuit ben je vergeten te roken dit lijkt een boodschap te zijn of je nu wel niet in het echt rookt. Misschien wil je ook niet goed luisteren naar een ander als je alleen iets uit de verte hoort en niet duidelijk is voor je.
Dan moet je je haasten blijkt en raakt ook de weg kwijt de getallen is moeilijker of niet maar het boek van Doreen Virtue geeft misschien wat duidelijkheid als je ze splitst. Dan ben je ineens in een chaotisch situatie belandt van vliegveld naar treinstation, verschillende manieren van reizen een trein kan nog stoppen op de grond maar door de railsen ligt de reis wel vast en een vliegtuig gaat meteen naar een bestemming en is vaak tussendoor stoppen niet gauw mogelijk.
Het lijkt wel of de 2 mannen, (2 staat voor partnerschap met jezelf, ziel en vriendschap) jou rustig uit willen leggen en dat je goed nadenkt voor je onbezonnen besluiten neemt terwijl je zegt ik heb haast, waarom! Ja, in je droom wil je niet te laat komen lijkt (in het waakbestaan is dit misschien een probleem)? Het 911 bellen (Doreen V.) kan je meer duidelijkheid geven, dit boek is nog niet in mijn bezit. Bij jouw laatste zin krijg ik sterk het gevoel dat je misschien meer naar jezelf, eigen innerlijk moet luisteren of naar goede raad van anderen die het goed met je voorhebben.
Of je hier iets mee kan weet ik niet maar was mijn gevoel deze droom zegt is iets over jou en of een duider het goed voelt is lastig een droom is zo persoonlijk maar soms is een eye opener of ingeving van een ander heel helder en kun je er toch iets mee.
Plezier op je eigen droomontdekkingsreis met vliegtuig of trein!
Lieve groet,
Freya.
Droominfo, © 2024