Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

fanny_struijk@hotmail.com

Fanny Bakker
13 jaar geleden

Hallo,

IK had net zo een rare droom, dat ik mij afvraag wat het betekend.

Ik droomde dat ik in een huis was.(voor mij bij bewustzijn onbekend , maar in die droom van mijn moeder)
Ik was alleen met mijn moeder en ging al bellend naar de badkamer. Daar zag ik een enge reuze insect. Vervolgens riep ik mijn moeder om er iets tegen te doen. Die raakte in paniek en noemde het beest bij naam(geen idee meer wat het was) en zei dat ik iemand moest bellen daarover. Vervolgens vlogen er allemaal insecten in het rond, wel miljoenen en leken ons aan te vallen. Deuren en ramen opengezet.
Ineens was mijn oudste broer erbij om te helpen. De insecten waren ineens weg, maar nu stond het huis en de kelder een heel eind onder water.
De meubels dreven rond en ik maakte me zorgen of we die nog wel konden gebruiken.
Toen zag ik mijn zoontje buiten het gebouw staan, op de fiets, toekijkend en ik hoopte dat hij niet probeerde binnen te komen, zodat hij niet zou verdrinken.
Daar stopt de droom abrupt.
Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat dit betekend?

13 jaar geleden

Hoi Fanny Bakker

Het is het huis van de ziel, ons eigen ik. De verdiepingen zijn de verschillende gedeelten van het lichaam. Zo is b.v. de zolder het hoofd en de kelder ons onbewuste.

De badkamer is de plaats waar we in de droom onze ziel zuiveren en ons willen bevrijden van een geestelijke vervuiling.

Insecten die in de droom verschijnen zijn meestal de diertjes die in het waakbestaan ons de kriebels geven. Het is dan ook vaak een teken dat de geest van de dromer behoorlijk geprikkeld is.

In de droom van een vrouw is de broer meestal de medemens die ons bij onze problemen helpt. Let er op wat de broer doet en wat hij ons verteld.

De kelder is het domein van het onbewuste. Wie in de droom in de kelder rondloopt wil in het waakbestaan iets aan het licht brengen.

Het water dat we in de droom zien of gebruiken kan symbool staan voor reiniging, nieuw leven.

Meubelen komen heel vaak in ons droomdecor voor, toch spelen ze maar zelden een belangrijke rol. De meeste mensen merken de meubelen niet eens op, ook al staan ze er wel. Vallen de meubelen wel op, of spelen ze een belangrijke rol, dan pas is hun uitleg van belang. Ieder meubelstuk heeft zijn eigen betekenis.

Vaak dromen we over onze zoon als we in het waakbestaan zorgen om hem maken.

De fiets is het teken van vooruitgang op eigen kracht.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024