Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Man loop langs raam/rolluik.

Angelsseyess
13 jaar geleden

Dacht eerst dat 't steeds een lichtelijke-nachtmerrie was dat terugkeerde maar inmiddels heb ik deze droom al VIJF keer in korte tijd gedroomd! En dan weten we dat er kennelijk een boodschap inzit. Kan hem zelf niet bepaald verklaren:

Droom steeds dat ik in bed lig te slapen (naast 't raam) en dat de ramen plus de rolluiken volledig openstaan, andere keer half open. Maar in alle dromen droom ik dat er iemand op 't dak langs m'n raam is aan 't lopen/stil-staat. Als ik hem steeds dichter bij hoor komen en denk dat hij in mijn raam stapt dan word ik super trillerig/angstig (in de droom denk ik altijd dat ik wakker ben maar als ik probeer op te staan lukt 't niet en ben ik aan 't twijfelen of ik nu wakker ben of aan 't slapen ben) op 't moment dat hij het dichtse bij is, precies op dat moment word ik vol angst wakker.

Kan in de droom niet erbij komen wie het is, wel een mans-persoon en denk in de droom vaak dat ik hem ergens van ken. Ook hoor ik vaak in de droom dat hij zachtjes fluit.

Vind het zelf maar een rare, onsnapbare droom.

13 jaar geleden

Hoi Angelsseyess

Het bed is de ruimte van onze geborgenheid waar we rust, warmte en seksueel genot vinden. Soms is het juist het bolwerk van onrust, ziekte en verdriet. Als we in de droom in het bed onrust ervaren dan zouden we in het waakbestaan te maken kunnen krijgen met psychische aandoeningen.

Het raam houdt verband met het open of gesloten zijn. Is het raam van ons huis in de droom geopend dan zijn we in het waakbestaan open naar de buitenwereld, is het raam dicht dan zijn we gesloten

De verdiepingen zijn de verschillende gedeelten van het lichaam. Zo is b.v. de zolder of je slaapkamer het hoofd en de kelder ons onbewuste.

Het is van belang of het om een onbekende of een bekende man gaat. De onbekende man in de droom symboliseert de schaduwkant van de dromer. Vaak is de onbekende achtervolger in onze dromen de duistere kant van onszelf. De onbekende man wil ons dwingen onze gebreken onder ogen te komen. Dromen over een onbekende man monden vaak uit in ware nachtmerries. Niets is zo eng als het in contact gebracht worden met de eigen duistere kant. In dromen van vrouwen is het niet alleen de duistere zijde van de persoonlijkheid maar bovendien de mannelijke kant van de droomster. De onbekende man kan in dromen verschijnen als achtervolger, als voorbijganger, leraar, chef maar ook als bekenden zoals de eigen vader.

Dat is heel wat, kijk maar of je erwat mee kan.

Groeten H@ns,

Angelsseyess
13 jaar geleden

Wow! Klopt volledig! Heb inderdaad nogal psychische problemen en durf nog niet afstand te doen van bepaalde dingen waardoor ik nog in de "duisterheid" blijf. Klopt dus allemaal zeker.

Zeer bedankt, heb er zeker wat aan!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024