Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik droom bijna nooit en als dat wel voor komt kan ik het me nooit herinneren.
Gisternacht had ik een slechte droom, voor mijn gevoel in de halfslaap vlak voordat ik wakker werd. Ik was op vakantie met de auto van mijn ouders, samen met een jongen die ik een paar jaar geleden in het echte leven wel leuk heb gevonden. We reden terug naar huis (?), hij was stoned en ik reed erg gevaarlijk. Na een lange rechte weg nam ik de bocht te snel en we reden door een hek een rivier of meer in. We konden makkelijk uit de auto komen. Mijn ouders kwamen en mijn moeder was erg zorgzaam, mijn vader ook wel maar die zei vooral dat de verzekering het niet ging dekken...
Vannacht heb ik weer een slechte droom gehad, deze keer gewelddadiger. Ik ben ergens op een kamp met een vriendje. Het is een trainingskamp voor strijders, het gaat er allemaal vrij hardhandig en rigide aan toe en ik ben een van de weinige vrouwen. Tijdens een schietoefening ga ik ervan door omdat ik niet wil schieten. Ik wordt gevonden en er staan allemaal mannen voor me, naakt (?). De leider stuurt deze mannen weg behalve mijn vriendje, die hij dwingt om mij te slaan. Dat wil mijn vriendje niet en dan dwingt de leider mij om mijn vriendje neer te schieten. Dat doe ik ook niet en dan rent mijn vriendje weg en wordt in zijn vlucht helemaal doorzeeft met kogels. In mijn droom zie ik zijn doodsangst en zijn rondtollende en schokkende lichaam.
Kan iemand mij uitleggen wat deze dromen zouden kunnen betekenen en waarom ik mij deze twee ineens kan herinneren?
Er is de afgelopen week niets traumatisch gebeurt ofzo...
ik heb ook iets in diezelfde richting gehad.
ik droom ook nooit.
maar als ik een droom heb(dan herrinner ik elk detai)
als ik het verhaal van jouw lees dan herrinner jij ook alle detais, zoiets heet een vivid droom.
waarom je alleen deze onthouw...
ik denk omdat deze de meeste inpact op je hebben.
als je dus egt met die auto de rivier in was gereden dan zou je da je hele leven onthouden, maar als waarscheinlijk weet je niet meer wat je voor je verjaardag heb gekregen toen je 3 was.
snap je wat ik bedoel??
een trauwmatische herrinnering houw je langer vast dan een prettige.
de oorzaak kan vershillend zijn.
heb je voor het slapengaan gedacht aan ongelukken, overledenen(mischein tijdens een gebed?) of anderen traumatische dingen.
heb je toevallig overdag het gehad over ongelukken(EHBO les)
etc.
succes ene...
rij voorzichtig ;D
ik droom altijd ik doe neuken //
dromen
xxxxx
was lekker
Hoi Sanne.
Bijde dromen hebben met elkaar te maken, het stuk weg wat je roeloos afrijd is een stuk levens weg van je zelf.
De zee of een meer staan symbool voor het op en neer gaan van het leven, het ondoorgrondelijke, het onbekende en het onbewuste.
De tweede droom heeft met verandering te maken de dood is nooit een echte dood, maar staat voor verandering in jou leven, het schieten heeft met sexualiteid te maken en dat wil je niet.
Het schieten in de droom staat symbool voor de beslissingen die genomen moeten worden.
Zien we anderen naakt lopen en vinden we dat onprettig, dan voelen we ons in het waakbestaan ergens niet thuis.
Kijk maar.
Groeten H@ns.
ik droom als ik en mijn vrouw thuiskomen dat er iets tegen mijn been komt en warm en klein ,het is donker ik ben bang en ga weer buiten dan kom ik weer binnen en spring over wat ik denk een kind ik word banger en weet niet meer wie ik,ben of wat ik hier doe kan ieman mij helpen aub
Droominfo, © 2024