Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik droomde dat ik was bevallen van een baby maar opeens ergens was/naar toe moest en bijna te laat terug was om mijn baby op tijd te voeden voordat het dood zou gaan. Ik ging er keihard achteraan om haar te redden. Toen waren er opeens twee baby's: een onvolgroeide, zwakke, bijna dode en blinde baby en een gezonde. Ik moest eerst (terwijl alles in me dat níét wilde) de zwakke baby verdrinken en dat deed ik, omdat ik anders niet naar de andere toe kon gaan om die te redden en die had meer levensvatbaarheid had. En toen pas kon ik naar de gezonde toe om die (nog net op tijd) weer borstvoeding te kunnen geven voordat zij zou overlijden. Bij die hereniging voelde ik veel verdriet maar ook heel veel opluchting en moedergevoel.
Ik was heel verdrietig/in de war toen ik wakker werd!
Eigen interpretatie: er is ruimte voor een warm nieuw begin, want er zit nog iets kwetsbaars/puurs in mezelf. Maar ik wil mijn kwetsbaarheid verhullen en niet dat anderen dat merken. Ik moet die kwetsbaarheid eerst 'verdrinken' (erkennen?) omdat ik tijd en energie in een nieuw begin mag steken.
Nouja iemand nog duidelijker/andere interpretatie? Of heeft iemand ook eens zoiets gedroomd?
Het was gewoon echt een vreselijke droom, die gemengde gevoelens waren zo echt, snap het gewoon niet!
Hoi suusn,
ik ben helemaal geen expert en heb dit ook niet gedroomd,
maar verbanden zie ik meestal wel aardig. Het lijkt me ook een heftige droom.
Wat ik hieronder schrijf is niet naar bedoeld, het is wat ik in je verhaal en je droom 'lees'.
En dat ik reageer komt omdat ik het erg knap vind dat je hier informatie over hebt opgezocht en
het hier, ook al is het vrij anoniem, dit hebt willen delen. Terwijl het me lijkt dat je behoorlijk
vastzit en ik hoop dat je hier uitkomt ook al is dat niet makkelijk.
Zoals ik je droom zie denk ik dat je vertaling heel goed zou kloppen,
maar met nog wel wat kanttekeningen.
Zoals ik het lees uit je eigen uitleg lijk je me iemand die veel heeft meegemaakt,
en waarbij het leven daardoor er zwart/uitzichtsloos uitziet,
maar ook door een aandeel die je aan jezelf kunt wijten. Je kunt alleen een warm
nieuw begin krijgen als je dit ook erkent naar jezelf (maar deze erkenning proef ik al wat in je verhaal) en naar
anderen toe. Zo kun je met je kwetsbare kant omgaan en zo kan je omgeving ook beter met jouw kwetsbare kant omgaan.
Het bijna dode kind staat wellicht ook voor oude gewoonten die niet constructief werken die je niet los wil laten. Terwijl je onderbewuste je dus
haarfijn laat weten dat je eerst dat moet los laten wil je verder kunnen met een nieuwe start.
Daarbij zeg ik heel sterk kan en niet zoals in jouw tekst het woordje mag. Mag is meer iets van buiten wat een ander je oplegt. Dit
heeft niks met mogen te maken, dit ligt bij jou en het is de enige weg waar je een nieuwe start mee kunt maken. Maar het mooie van het hele verhaal is : de weg is er!
Hoi suus
Een baby is het symbool voor het verlangen naar geborgheid. Voeden we in de droom een baby, dan moeten wij in het waakbestaan onze plichten nakomen, ook al kost dat veel pijn en moeite. Mooie baby's staan symbool voor goede vriendschappen, lelijke of misvormde baby's duiden op karakterfouten. Een dode baby staat symbool voor het verlies van ons herinneringsvermogen, maar ook voor het niet bereiken van ons doel. Als er in de droom een baby wordt geboren, dan breekt er voor ons een nieuwe levensperiode aan. Vaak ontplooien we onze persoonlijkheid, gaan we een nieuwe relatie aan, verbreken we een oude, of verandert een bestaande relatie positief.
Ik denk dat je proberen moet om je oude gewoontes los te laten (karakterfouten) voor je goed van een nieuwe levensperiode kan genieten.
Kijk maar of je er wat mee kan.
Groeten H@ns.
Droominfo, © 2024