Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Mijn moeder is overleden op erg jonge leeftijd. Ze heeft zelfmoord gepleegd. Ik droom regelmatig dat ze weer leeft en dat ik dan leuke dingen met haar meemaak, aan het eind van de droom zegt ze vaak dat ze nu weer zelfmoord gaat plegen, ik probeer haar dan tegen te houden en moet dan huilen en zeg dat ze niet meer weg mag gaan en dat ik van haar hou etc. Daarna word ik wakker. Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen? Ik droom het ongeveer elke 3 maanden.
Liefs Claire
Deze droom laat zien dat jou moeder steeds de zelfmoord die ze gepleegd heeft, meemaakt en wel in de sfeer waarin ze(haar geest) nu verkeert na die daad.Zelfmoord wordt door de Schepper(GOD), zwaar gestraft( actie-reactie) evenals moord. Je moet regelmatig bidden tot de Shepper(GOD) en vragen om haar omstandigheid eventueel enigszins te verzachten.Sterkte.
Persoonlijk geloof ik niet in god en als hij al wel bestond zoutig nooooit mijn moeder straffen want zij was de meest lieve en mooie vrouw die ooit bestaan heeft en ze heeft nooit iemand kwaad gedaan. Iemand met een andere mogelijke verklaring?
Beste Claire,
Wat een verschrikkelijk verhaal zeg.
Naar mijn gevoel is het duidelijk dat dit een verwerkings droom is, een deel van jou wil nog van alles met haar meemaken. Iedereen heeft een moeder nodig, of de band nu slecht of goed was, het blijft altijd een zeer diepe connectie.
Het feit dat ze in jou droom zegt dit WEER te gaan doen, en de herhalende droom (3maanden) geeft volgens mij aan dat jij nog in een proces zit. Het zal nog wel een tijdje pijnlijk blijven. Bij mij duurde het 5 jaar voordat ik het enigzins kon laten rusten dat mijn vader overleden was.
Ronald,
Ik ben het niet met jouw standpunt eens, waarschijnlijk komt dit uit een streng geloof of sekte, niemand hoeft te boeten voor zijn daden, vanuit hoger perspectief is er geen goed of fout. Dat maken wij mensen er van, wij bepalen zelf wat fout en goed is. Wij bepalen dat het onethisch is om labradors en katten te frituren, in india vallen ze van hun stoel als je vertelt dat wij 1000 koeien opgepropt in hun eigen vuil liggen om vervolgens voor een habbekrats bij de ah verkocht te worden
Vooral geloven en kerken kramen de boodschap uit over boetedoening en zonde ,om angst te zaaien, met doel zieltjes, lees euro';s te winnen.
Claire , ik wens jou heel veel sterkte toe om dit vreselijke verlies te verwerken.
Ben het ook totaal niet met Ronald eens. Wie is er nu slechter een gruwelijke misdadiger of iemand die door zware psychische oorzaken aan haar /zijn eigen leven een einde maakt? Dus dat God straft zoals Ronald dat verkondigd geloof ik totaal niet. Het is een verwerkingsproces van Clair die het begrijpelijk nog niet de dood van haar moeder accepteert waardoor zij in deze nare gedachtes nog zit en in haar droom meeneemt. Haar moeder zal altijd in haar aanwezigheid zijn, maar als Clair dit zou accepteren dan geeft dit haar moeder ook rust. In het hiernamaals waar haar moeder zou zijn heeft ze nog steeds verdriet omdat haar dierbaaren haar dood nog niet kunnen accepteren., althans dat is mijn visie en denkwijze.
Sterkte Clair met het verwerken van je verdriet.
Droominfo, © 2024