Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
Iemand een idee wat mijn droom zou kunnen betekenen? Ik droomde dat er 2 spinnen in een bakje zaten (een bakje waar ze hoorden te zitten om vervoerd te worden). Iemand liet ze per ongeluk ontsnappen.Volgens mij was het mijn buurjongetje of mijn moeder. Zij waren beiden blijkbaar toevallig bij mij en mijn gezin op bezoek.
Ik schrok, want de spinnen waren van het soort welke zou kunnen bijten en ik wilde iedereen daartegen beschermen.Ik riep mijn man me te te helpen maar hij leek niets te kunnen/willen doen en ik leek dus als enige in staat te zijn om deze dieren te kunnen vangen. Ik zag ze even nergens meer en plotseling zag ik ze weer een stoel opklimmen. Ik was enigszins opgejaagd maar niet bang, want ik voelde dat het me wel zou lukken om ze te vangen ondanks dat het moeite zou kosten. Ondertussen had ik er 1 bijna te pakken en wilde ik hem in een bakje stoppen en ineens was de spin een grote zwarte slakachtige geworden, de voelsprieten kwamen bijna tussen deksel en bak, maar ik probeerde uit alle macht ervoor te zorgen dat het dier niet zou beschadigen. Ik riep weer mijn man me te helpen, maarhij kwam niet. Toen was de droom afgelopen.
Ik heb zelf wel een beetje een idee wat het zou kunnen betekenen, maar ik zou het leuk vinden te lezen wat anderen denken. Misschien zie ik iets over het hoofd. Alvast bedankt. :)
Iemand?
Hoi sst13
Dromen over een spin voorspelt dat u energie en voorzichtigheid bij uw werkzaamheden hanteert en dat u zich gelukkig zult voelen.
Gaan anderen in de droom op een stoel zitten ( de spinnen willen dat doen) dan zouden we in het waakbestaan ons zelf een korte rustpauze moeten gunnen.
Het materiaal waarvan de bak gemaakt is kan van belang zijn voor de uitleg, evenals de inhoud ervan.
Duw jij de slak weer terug in de droom in zijn huis of bakje terug, dan moeten we in het waakbestaan nog even ons geduld proberen te bewaren.
Dromen over een voelspriet of een antenne wijst op onzekerheid
Wat kan zo,n droom voor jou betekeken, ik denk het met je zelf te maken heeft en dat je opletten moet hoe of het gaat
Soms zijn we in de droom bang vergiftigd te worden alleen maar omdat we in het waakbestaan weten dat we anderen onrecht aandoen.
Kijk maar of je er wat mee kan.
Groeten H@ns.
Hallo H@ns!
Bedankt voor je reactie! De bak was van een doorzichtig materiaal, dus glas of plastic. De spin die de stoel opkroop ging daar niet zitten om te rusten, maar hij was druk bezig te blijven ontsnappen aan mij. Hij en de slak waarin hij veranderde waren geenszins van plan zich te laten vangen.
Het gekke is dat ik nu een paar weken na deze droom het gevoel heb dat de spinnen/slak voor mij of in elk geval een aspect van mij staan.
Ik wil heel veel, barst van de (o.a.creatieve energie) maar mijn situatie is er momenteel niet naar om mijzelf te uiten, alhoewel ik weet dat die tijd binnen nu en een jaar wel zal aanbreken. Misschien dat die glazen bak een blik op dat deel van mijzelf werpt waar ik nu nog niet mee an de slag kan?
Bedankt in elk geval voor je inzicht, het zet mij weer aan het denken! :)
Vriendelijke groet Sst13
Hoi sst13.
Nog even dit toevoegen. Is je huis van glas dan duidt dit op een zwak zenuwgestel.
En in zo.n huis kan jij je niet verbergen iedereen kan je zien en daarom kan je beste leren om je daar niets van aan te trekken, van regeltjes en wetjes, ga bewust je eigen gang.
Groeten H@ns.
hallo H@ans
Bedankt voor je reactie. Nee mijn huis was niet van glas, wel het bakje waar de spin/slak in ging.
Wat wel grappig is, is dat ik in mijn wakkere bestaan wel vaak zeg dat ik me voel alsof ik in een glazen huis zit. Veel willen, eindeloze mogelijkheden, maar steeds tegen die glazen wand aan knallen door de omstandigheden waar ik nu in zit. Ben erg aan huis gebonden.
Misschien wil je ook eens de droom die ik vannacht had bestuderen?
Ik droomde dat mijn man de kinderen aan het omkleden was nadat zehadden gebadderd. Toen ik de badkamer uitliep, zag ik dat de vloer in de gang doornar was en er bleef maar water komen. Ik zag dat het niet uit de badkamer zelf kwam, maar uit een leiding die in de muur zat, dus de muur was kleddernat, de leiding niet te zien. Ik roep mijn man om dit te vertellen.
Even later waren we beneden in de woonkamer. (het bleek het huis van mijn overleden grootouders). We zagen in de hoeken van het plafond het behang loskomen, ook door lekkage. We keken ernaar en baalden enorm: "we hadden nooit dit huis moeten kopen, het wordt niet beter, wat we er ook aan verbeteren en verbouwen, we krijgen keer op keer ellende", zei ik.
Opeens kwam het besef tot me dat mijn overleden grootouders op deze manier duidelijk probeerden te maken dat zij nooit hadden gewild dat wij hun oude huis zouden kopen, omdat ze wisten dat wij daar niet gelukkig zouden worden. Dit vertelde ik mijn man.
Weer even later liepen we buiten en zei ik tegen mijn man dat ik het gevoel had dat hij onze relatie niet meer prettig vond. Hij vond dat inderdaad, hij vond de vriendschap die we hadden fijn, maar de liefde was bekoeld. Ik schrok daar van. Ik wist dat hij bij mij zou blijven omdat hij vond dat dit zijn verantwoordelijkeheid was, zeker omdat we 2 kinderen hebben. Maar anders was hij vast vertrokken.
Ik vond het een indrukwekkende droom. Ik zal hierbij vermelden dat we in ons echte leven niet in het huis van mijn grootouders wonen en dat we geen mankementen hebben in ons huis. Onze relatie staa niet op springen, alhoewel we beiden verlangen naar meer tijd om samen door te brengen. We hebben 2 kleine kinderen, dus die tijd is er momenteel nauwelijks.
Ben benieuwd of jij hier iets over te vertellen weet.
Droominfo, © 2024