Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Half lucide

Aapje
13 jaar geleden

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om lucide leren te dromen. Maar het duurd echt zo lang voordat het lukt ik oefen nu al sinds augustes en heb pas 3 lucide dromen gehad. Laatst had ik dat ik een in een zwembad de bodem tegels moest schoonmaken. En dat ik telkens adem nodig had en op een moment ademde ik onderwater en ging het goed en besefte ik dat ik droomde. Maar het was echt moeilijk om in die staat te blijven en ik ging weer verder met gewoon dromen. Heeft iemand tips om er in te blijven of hoe ik het beter kan oefenen?

Jenna
13 jaar geleden

hey,
ik weet niet wat lucide dromen zijn, maar als je het uitlegt kan ik je misschien helpen.

Moet je maar kijken of je dat wilt,

Jenna

13 jaar geleden

Hiya,
@Jenna, lucide dromen zijn dromen dat je weet dat je droomt.

@Aapje, van wat ik weet is lucide dromen niet echt makkelijk, wat ik wel weet is dat het belangrijk is om een vast ritme te houden met slapen, ook fijn als je bijna 10 uur per nacht kan slapen, maar zeker 8 uur, doordat lucide dromen het vaakst voorkomen na 8 uur slaap. Veel mensen gaan weer over in normaal dromen nadat ze geconstateerd hebben dat ze dromen. Misschien is het mogelijk als je je droom probeert te sturen vanaf het moment dat je constateert dat je droomt, dus kortom laat je niet meevaren in de droom maar blijf je bewust van de droom, door bijvoorbeeld op details te letten en of te roepen: "Blijf Lucide!"
Succes en hoop dat het je lukt.

groetjes

Kim.
13 jaar geleden

Lucide dromen is inderdaad best moeilijk. Ik kan zelf al lucide dromen sinds ik een klein kind was. Als er dan iets engs was in mijn droom, wist ik het is toch nep, ik wil wakker worden want dit is niet leuk meer. En ik riep meestal tegen hem/haar/het: DOEI IK GA LEKKER WAKKER WORDEN EN DAN BEN IK WEG!
Simpelweg deed ik mijn ogen open en werd moeizaam wakker.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024