Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mijn dramaleraar, een handlanger van Hitler?

SuzyTheOne
13 jaar geleden

Hoi!

Ik ben Suzy, en ben ik ben 13 jaar.
Ik heb een tijd terug een vreemde droom gehad, die me gek genoeg nog steeds angst aanjaagt. De droom ging als volgt:

Ik zat alleen in een bootje, op het water. Om me heen lagen nog meer bootjes, met elk een persoon erin. De bootjes waren met kettingen en ketens aan elkaar gemaakt.
Wij lagen met de bootjes in een kade, met aan alle kanten huizen. Het leek een beetje op zo’n kade bij de intocht van Sinterklaas.
Ik keek om me heen en zag dat de bootjes, die perfect in rijen naast elkaar lagen, bewaakt werden door ‘iets machtigs.’ Midden op het water, tussen de bootjes, stond een enorme toren. Of liever gezegd, hij dreef op het water. Het leek op een oude toren uit een griezelverhaal. Boven op de toren stonden bewakers, met geweren, strak in een rijtje. Ik dreef met het bootje aan de rechterzijde van de toren, en er waren nog 2 bootjes naast mij. Ik keek dus vanaf de zijkant tegen de toren aan.
Toen zag ik bovenop die toren ook nog Hitler staan. Naast Hitler stond mijn dramaleraar. – Ik vind hem niet leuk of zo. – Hitler en de dramaleraar stonden dus naast elkaar. Ze keken allebei, met hun hoofd opgeheven, naar de lucht te kijken. Ze droegen beiden een geweer op hun schouder, en stonden heel erg stil, bijna onbeweeglijk.
Ik voelde angst voor Hitler en voor de leraar. Het was het soort angst om dood te gaan. Angst om geëxecuteerd worden door de handlangers van Hitler, maar nog meer om neergeschoten te worden door Hitler zelf.
De mensen in de bootjes, ook ik, wisten allemaal de regels. De regels waren dat je niet mocht vluchten (niet mocht proberen te vluchten), en als je dat wel deed werd je meteen neergeschoten. Ook mocht je niet praten.
Op een gegeven moment zag ik vanuit mijn ooghoek iets bewegen. Twee meisjes uit mijn klas, waaraan ik een “hekel” heb, waren losgekomen uit de ketens. Gek genoeg zaten zij met zijn tweeën in een bootje. Met hun handen probeerden ze weg te komen, door het water. Ze waren al een aantal meter verder, toen ik twee harde knallen hoorde. De twee meisjes lagen nu kruislings over elkaar, elk met een rode vlek in hun borst. Ik keek naar Hitler en de dramaleraar, die samen stonden te lachen. Mijn dramaleraar hield het niet meer en schaterde het uit. Toen ze uitgelachen waren, knipoogde de dramaleraar naar me, en lachte daarna vrolijk verder.
Later merkte ik dat diezelfde dramaleraar die twee meisjes ook niet zo mocht. Hij mocht vooral mij, en daarom raakte ik in de war van de knipoog die hij me gaf.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan, ik ben echt heel benieuwd naar wat hier uit komt!

Groetjes, Suzy

13 jaar geleden

Misschien hoop je wel dat die leraar die twee meisjes figuurlijk neerslaat, doordat je een hekel aan de meisjes hebt. En misschien is hitler eraan verbonden doordat je het op school over de tweede wereld oorlog hebt of daar laatst een film over hebt gezien of over hebt gelezen. Er zijn verschillende mogelijkheden.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024