Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
Ik heb vandaag een droom gehad die ik verrassend goed heb onthouden (niet mijn sterkste punt) en ik vroeg me af of iemand mij kon helpen met het verklaren van die droom. Dit omdat de droom mijn interesse zeer heeft getrokken.
Hier een lijst van objecten en personen die ik tegenkwam in de droom:
vrouw 1
vrouw 2
(overgrote) camera
deur 1
deur 2
deur 3
moeder
stoel
gele muren, zeer verlichte ruimte
gang, 4 richtingen
speeld zich grotendeels af in centrum van het kruis
Ik zal even uitleggen hoe de ruimte er uit zag, aangezien het niet echt een grote ruimte was.
De ruimte is een gang met 4 uiteinden. Verrassend veel lijkend op een kruis, puur symbolisch geloof ik. De muren zijn geel achtig en zeer verlicht zonder bron. In deze gang zitten 3 deuren. Deur 1 kom ik door binnen. Deur 2 schuin tegen over mij, in de andere korte arm van het kruis. Links om de hoek van binnenkomst, aan de top van het kruis, staat een stoel. Er staat een camera gericht op de lange gang (onderste van het kruis) waar een deur aan het einde is.
Oke dan nu de droom:
Ik kom, met mijn moeder achter mij, door deur 1. (Begin droom)
Zie dat er iets niet klopt, er hoort een 3 koppige jury te zitten. (Met rug naar de lange kant van de gang)
Ik denk dat ik door heb wat er aan de hand is, een soort bananesplit (programma).
Ik wijs glimlachend naar de lens van de camera, de camera maakt een foto geluid.
Ik denk:" ja hoor".
Ineens komen uit deur nummer 2 een presentatrice (om 1 of andere manier dacht ik aan wendy van dijk)
en een onbekend aziatisch meisje.
Zeggen dat ik in een programma zit en krijg een knufel.
Van het ene op het andere moment zeggen ze dat ik 1 miljoen heb gewonnen.
Ik kijk omlaag en zie dat mijn sokken weg zijn (evenals mijn schoenen).
Ik ga zitten op de stoel, links van deur 1, en zie dat de 2 vrouwen inclusie mijn moeder
door het verlengde gangetje richting deur 3 gaan.
Terwijl ik die kant op kijk maak ik bijna continue oogcontact met het aziatisch meisje in een soort ingezoomde staat en daarna eindigt mijn droom.
Opmerkelijk is dat ik van het moment van besef dat het een programma is, een glimlach heb die niet meer weg gaat.
Ik heb zelden zoveel details onthouden in een droom, en de symboliek van deze interesseert mij dus zeer. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat deze droom betekend?
Met vele groeten,
Jasper
Hoi Jasper
Deze droom slaat helemaal op je zelf.
De moeder staat voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt.
Onbekende vrouwen die in de droom verschijnen symboliseren de onbewuste vrouwelijke kant van de dromer. C.G. Jung noemde dit de anima. Dergelijke vrouwen kunnen ons belangrijke dingen over ons gevoel en onze capaciteiten mededelen. Onbekende vrouwen wijzen daarom meestal op eigenschappen waarvan we ons tot nu toe niet bewust waren dat we ze hadden.
Camera staat voor problemen die je helder probeert te kijgen.
Soms wijst de deur ons een uitweg uit een netelige situatie, afhankelijk van het feit of de deur open of gesloten is.
Wie in de droom op een stoel zit zal zichzelf in het waakbestaan een korte rustpauze toe moeten staan.
Soms is de gang slechts een etappe op onze levensweg.
De kamer is het binnenste van het huis, dus in feite het centrum van ons eigen ik
Wie in de droom een kruis ziet moet in het waakbestaan meestal zijn huidige situatie proberen te verwerken alvorens hij verder kan.
Dat zijn de betekenissen van je droom symbolen die ik vinden kan en wat betekend dat voor jou, ik denk dat je stoppen moet met wat aan het doen bent en kijken dat wat je doet wel goed is en ook begrijpt waar je mee bezig bent
Kijk maar of je er wat mee kan.
Groeten H@ns.
Droominfo, © 2024