Ik droomde dat mijn man de kinderen aan het omkleden was nadat zehadden gebadderd. Toen ik de badkamer uitliep, zag ik dat de vloer in de gang doornar was en er bleef maar water komen. Ik zag dat het niet uit de badkamer zelf kwam, maar uit een leiding die in de muur zat, dus de muur was kleddernat, de leiding niet te zien. Ik roep mijn man om dit te vertellen.
Even later waren we beneden in de woonkamer. (het bleek het huis van mijn overleden grootouders). We zagen in de hoeken van het plafond het behang loskomen, ook door lekkage. We keken ernaar en baalden enorm: "we hadden nooit dit huis moeten kopen, het wordt niet beter, wat we er ook aan verbeteren en verbouwen, we krijgen keer op keer ellende", zei ik.
Opeens kwam het besef tot me dat mijn overleden grootouders op deze manier duidelijk probeerden te maken dat zij nooit hadden gewild dat wij hun oude huis zouden kopen, omdat ze wisten dat wij daar niet gelukkig zouden worden. Dit vertelde ik mijn man.
Weer even later liepen we buiten en zei ik tegen mijn man dat ik het gevoel had dat hij onze relatie niet meer prettig vond. Hij vond dat inderdaad, hij vond de vriendschap die we hadden fijn, maar de liefde was bekoeld. Ik schrok daar van. Ik wist dat hij bij mij zou blijven omdat hij vond dat dit zijn verantwoordelijkeheid was, zeker omdat we 2 kinderen hebben. Maar anders was hij vast vertrokken.
Ik vond het een indrukwekkende droom. Ik zal hierbij vermelden dat we in ons echte leven niet in het huis van mijn grootouders wonen en dat we geen mankementen hebben in ons huis. Onze relatie staa niet op springen, alhoewel we beiden verlangen naar meer tijd om samen door te brengen. We hebben 2 kleine kinderen, dus die tijd is er momenteel nauwelijks.