Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Eerst even vooraf:
Mijn ex komt over 2 weken optreden in een jeugdhonk dat in de kelder van het gemeenschapshuis langs mijn huis ligt.. Hier ben ik helemaal niet blij mee.. Hij heeft me tot in detail afgekraakt, verrot gescholden, enz enz dat ik hem liever helemaal nooit meer tegen kom..
Ik droom regelmatig over hem, het blijft namelijk wel knagen en veel pijn doen wat er is gebeurd..
Vannacht droomde ik het volgende..
De droom begint bij die kelder, ik loop er buiten rond en kijk door het raam naar binnen en daar zie ik hem. Ik heb nog even staan praten met een vriendinnetje.. Als ik na 4 uur 's nachts thuis kom staat er voor mijn deur een video-recorder, een zak met (verse) druiven en er ligt een briefje bij met daarop geschreven: ik ben dood voor jou!
Toen kon ik er niet langer tegen en ben ik de dag erna naar zijn huis gereden.. (beetje vaag want ik kom daar dus aan staat er een hele oude boerderij wat meer op een schuur lijkt met zijn huis er aan vast) de poort was wel nog hetzelfde maar die tuin was groter gemaakt, ze waren daar bezig met hout hakken en stapelen.. Ik had een slijptol in mijn zak voor het geval als ik hem boos tegen zou komen :S.. Ik begin op dat moment weg te sluipen maar ik werd betrapt.. Stonden ineens mijn ex en nieuwe vriendin voor mijn neus waarom ik met een slijptol rondliep daar of ik ze wat aan wilde doen.. Dus ik uitleggen dat ik bang was voor mijn ex als ik hem per ongeluk tegen kwam en hij weer tegen me zou gaan schreeuwen of me iets wilde doen.. Stuurt ie zijn vriendin weg en begint met mij te praten.. Ik schreeuwen en janken pakt ie me vast begint ie me te knuffelen en overal te zoenen..
Ik wil deze dromen niet hebben, maak mezelf dan wakker, maar slapen lukt dan ook niet meer..
Ik bedoel wat moet ik met een video-recorder, druiven, slijptol??
Kan iemand deze droom uitleggen??
Alvast onwijs bedankt!
Hoi Marloes,
Naar mijn gevoel draait het allemaal om ver-werking . Er is voor jouw gevoelslichaam nog steeds een band tussen jouw en hem, het is nog niet klaar met hem.. Jij hebt het gereedschap in jouw handen uitgezocht, de slijptol, om met alle geweld de band door te snijden, maar je gebruikt het niet, je bent gekwest en boos, waarschijnlijk haalt de hele situatie het bloed onder je nagels vandaan.
Voor de deuren van jouw geest word je herrinnert (de videorecorder) aan fijne gebeurtenissen(druiven). Ik bedoel hiermee dat er ook een tijd is geweest dat je wel iets in hem zag. Ik zeg niet dat jij het nu zo ervaart, want jij wilt hem nu uit jouw leven, (het doodswens briefje) maar dat jouw onderbewuste dit op bepaald niveau wel zo ervaart, als gemis. Dit ligt voor jouw deur neem je dit gevoel mee naar binnen of laat je het buiten je liggen? Sluit je het af , of is er nog iets waardoor je dat niet kan,
Jij gaat naar zijn huis en ziet dat zijn tuin groter is gemaakt, ik zie de tuin voor me als jouw representatie van jullie relatie hoe die nu is , in in die representatie word er hout gehakt -verwerken- en opstapelen van emoties, de blokken zijn delen van emoties ? Het feit dat de tuin nu groter is komt omdat jouw emoties, de hele situatie nu als het ware opgeblazen is. Het huis is nu gedeeltelijk een oude schuur, in een schuur word opgeslagen en gewerkt -- emoties en verwerken--
Denk eens verder na over hout hakken. ..Hakken doe je ook met een scherp gereedschap , een nogal aggresieve handeling voor het hout. Er word met een vlijmscherp stuk metaal in emoties gehakt van de boom die jullie relatie weergaf, dat moet erg pijn doen. En al die emoties worden nu opgestapeld .De volgende fase is, normaal gesproken, is dat het hout verbrand word in de winter van juliie relatie. Met doel om er nieuwe energie uit te halen! Maar in dat proces zit jij nog niet.
Jij betrapt jezelf er op dat je nog met hem bezig bent op een bepaalde manier. ( het stiekeme sluipen en betrapt worden) Ergens doe je misschien wel iets waarvan je weet dat je het niet moet doen.
Het feit dat hij jouw weer begint te knuffelen en zoenen is een wens van jouw onderbewustzijn. Jouw onderbewustzijn stuurt zijn vriendin weg en begint met hem te knuffelen en wilt overal gezoent worden. Waarschijnlijk klint dit nu belachelijk voor jouw maar, let op, ik spreek hier niet over jouw rationele verstand maar, over jouw over jouw gevoel. En ook niet eens je complete gevoel want er zijn tig lagen in je gevoel. Maar ergens is er dus een wens voor liefde, logisch want iedereen wilt liefde , helemaal als je gekwets bent,
Het stiekum sluipen en het betrapt worden, betrap jij jezelf erop dat jij nog met hem bezig bent in verledentijd? Waar het nog wel goed ging?
Groet Jan
4 keer bewerkt. De laatste keer was 13 jaar geleden door jan123.
Geachte,
Vandaag ben ik wakker geworden met een zeer slecht gevoel, ik voel me heel diep verdrietig.
In mijn huwelijk hebben ik problemen gehad met het vertrouwen van mijn man. Ik ben er zeker van dat hij een dubbel leven leidt.
Een half jaar geleden heb ik hem betrapt op vreemd gaan met een andere vrouw, de vraag is of het effectief zover is gegaan of bij chatten is gebleven.
Mijn man staat in shiften en momenteel doet hij de nacht vanaf zaterdag, wanneer hij naast me ligt wordt ik elke nacht wakker meestal om 4u 's nachts. Het vreemde gedurende 3 nachten nu is dat ik altijd doorslaap. Ik geloof in mijn 6e zintuig, en weet dat ik 's nachts kan zien wat er echt gaande is. Spiritueel ben ik een believer en heb er ook aanleg voor maar weet niet hoe ik het moet of kan gebruiken. Misschien kunnen jullie al een verklaring geven van de rust en onrust in mijn nachten?
Mvg
Geraldine
Droominfo, © 2024