Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hey allemaal,
Ik heb de afgelopen week twee keer dezelfde droom gehad en daarom zou ik graag willen weten hoe het komt dat deze droom terugkeert en wat ze nu precies betekent :D
Mijn droom gaat dus als volgt :
- ik loop hoogzwanger rond in een groot huis met veel badkamers
- plots wordt mijn buik dikker en dikker,ik moet dringend bevallen
- ik begin nerveus rond te lopen en in elke kamer (waar een WC staat) ga ik plassen.
- uiteindelijk zijn mijn benen volledig nat
- dan zie ik een roos bed en ga erop liggen
- vervolgens komt er een vrouw (volledig in het zwart gekleed) zeggen dat ik mijn ogen moet sluiten en de geur van kamille (???) moet opsnuiven om zo snel mogelijk te kunnen bevallen.
En dan wordt ik wakker :p Ik vind het maar een rare droom en normaal gezien droom ik nooit over zoiets vreemd.
Kan iemand deze droom verklaren? Alvast bedankt voor de moeite! :)
Hoi
Wie als vrouw over een zwangerschap droomt zou in het waakbestaan een droom in vervulling kunnen zien gaan.
Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.
De badkamer is de plaats waar we in de droom onze ziel zuiveren en ons willen bevrijden van een geestelijke vervuiling. Het is van belang of er in de badkamer een douche of bad aanwezig is of beiden. Ook is het van belang of we in de badkamer zijn om te baden of om een andere reden.
Dromen over een toilet heeft niets onfatsoenlijks. In het toilet dat we in onze dromen bezoeken proberen we alleen onze lasten kwijt te raken. Het toilet schept daardoor orde in onze innerlijke huishouding
Het bed is de ruimte van onze geborgenheid waar we rust, warmte en seksueel genot vinden. Soms is het juist het bolwerk van onrust, ziekte en verdriet.
Zwak rood en roze tinten zijn meestal alleen het symbool van liefde en barmhartigheid.
Soms kan kamille pijn verzachtend werken
Soms zijn vrouwen de afspiegeling van de eigen moeder. Voor een juiste uitleg is het o.a. belangrijk te onthouden welke kleding de vrouw draagt, welke kleur haar zij heeft en wat zij ons te zeggen heeft.
Zwart is meestal alleen maar negatief uit te leggen. Het is in de meeste landen de kleur van de rouw. Wie in de droom veel zwart ziet zou in het waakbestaan zijn leven drastisch moeten veranderen
Dat kon uk vinden over de betekenis van je droom symbolen.
Ik denk dat je met een heel groot probleem zit, waar je echt vanaf moet.
Groeten H@ns.
Hoi,
Wat de badkamer betreft,herinner ik me nog dat er enkel een WC , een douchekop die aan de muur hing en een aangedampte spiegel aanwezig waren. Telkens als ik op een WC zat om te plassen keek ik naar de vloer van de badkamer,deze leek op een soort van mozaiek. Het waren allemaal kleine tegeltjes in de kleuren bruin,geel en ik herinner mij dat er ook af en toe een rood tegeltje tussen zat.
De vrouw die opdook in mijn droom was redelijk oud,ze liep een beetje gebogen. Ze had een zwart kleed aan en een zwart kapje op haar hoofd. Ze lachtte wel,maar voor de rest kon ik haar gezicht niet goed zien (dat was te wazig).
Haar haren staken volgens mij onder haar kapje.
Het enige wat ze zei was dat ik de kamille moest opsnuiven en dat ze wegging maar ze zou terugkomen als de kamille zijn werk had gedaan.
Tijdens deze droom droeg ik zelf een veel te groot babyroos T-shirt dat daardoor leek op een kleedje,heeft dit misschien ook een symbolische betekenis?
Alvast bedankt voor de interessante informatie !
Droominfo, © 2024