Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Rozenstruik en sneeuwstorm

S.
12 jaar geleden

Ik droomde laatst dat ik in mijn voortuin een struik met doorns aan het snoeien was. De vriendin van mijn vader (mijn ouders zijn 10 jaar geleden gescheiden en hebben allebei al heel lang nieuwe vriend(in)) zou ook mee moeten helpen, maar zij deed geloof ik bijna niks. Opeens stak er een enorme sneeuwstorm op. Mijn vader verscheen in de deuropening en zei dat we snel binnen moesten komen. Ik worstelde me door de kniehoge sneeuw naar de voordeur. Toen ik omkeek zag ik echter mijn vaders vriendin de tuin uitlopen. Ik schreeuwde nog dat ze hier moest komen, maar ze wilde niet luisteren. Wat betekent dit?
S.

12 jaar geleden

Ho

iHet dromen over een rozenstruik met bladeren maar zonder bloemen wijst op gunstige ontwikkelingen die voor u in het verschiet liggen.

Sneeuw staat symbool voor koude en gevoelloosheid. Wie in de droom sneeuw ziet zou zich in het waakbestaan eenzaam kunnen voelen, maar het kan ook zijn dat we onze potentie hebben verloren. Maar zelden is een droom waar sneeuw in voor komt positief uit te leggen. Zakken we in de droom diep in de sneeuw weg dan zijn onze gevoelens voor iemand uit ons waakbestaan behoorlijk afgekoeld. Wie zich in de droom moeilijk in de sneeuw kan voortbewegen heeft, door zijn sombere en eenzame gevoelens, moeite om in het leven vooruit te komen. Wie veel sneeuw in de droom ziet moet er rekening mee houden dat er behoorlijke negatieve veranderingen in zijn persoonlijke relaties zullen komen. Dat geldt ook als het in de droom dreigt te gaan sneeuwen.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024