Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over dieren

Lys
12 jaar geleden

Hoi allemaal,

Ik droom de laatste week steeds over dieren. De context van de droom is steeds verschillend en in elke droom komt er een ander dief in voor. Zo heb ik al gedroomd over slangen, apen, vogels en waterdieren. Nou weet ik dat de dieren apart een betekenis hebben, maar vind het wel aardig bizar dat ik nu steeds een ander dier te zien krijg. Wel ben ik er van bewust dat ik steeds helderder ben gaan dromen. Ik weet dat je je hier op kan trainen, maar daar ben ik nooit mee bezig geweest. Ik krijg wat meer grip op wat ik zie en meemaak in mijn dromen heb ik het idee. Daarnaast droom ik ook heel erg vaak over mn vrienden, oude klasgenoten (ik ben net gestopt met school voor een tussenjaar en ik mis school wel) en familieleden.. Is er iemand die er hier een verband in ziet of die er wat meer over kan vertellen? Of moet ik er gewoon los naar gaan kijken..

Groetjes,

Lys.

12 jaar geleden

Hoi Lys

Dieren in je droom staan voor fysieke eigenschappen, primitieve verlangens en sexuele natuur, afhankelijk van het beest waar je van droomt. Dieren symboliseren het ongetemde en onbeschaafde gedeelte van jezelf. Wanneer je dus droomt dat je met een dier vecht, suggereert dit dat je een verborgen aspect van jezelf probeert te verdringen en terug te sturen naar het onbewuste.

Wanneer je in je droom een slang ziet, of er door een gebeten wordt, duidt dit op verborgen angsten en zorgen waardoor je je bedreigd voelt. De droom kan je waarschuwen voor iets in het echte leven waarvan je je nog niet bewust bent of dat nog niet aan de oppervlakte is gekomen.

Als je droomt over apen, duidt dit op teleurstelling, ondeugendheid en valsheid. Een andere uitleg zou kunnen zijn dat je nodig wat dient te kalmeren. De aap kan tevens verwijzen naar je wilde innerlijke kant, met name het sexuele aspect.

Als je droomt over tjirpende en/of vliegende vogels, betekent dit blijdschap, harmonie, extase, balans en liefde. Het duidt op een zonnige blik op het leven. Je zult vast spirituele rijkdom ervaren of geestelijke vrijheid. Het kan lijken alsof ern een last van je schouders is gevallen.

Dromen over vissen in helder water duidt erop dat je in de gunst zult komen bij rijke en machtige personen. Dode vissen wijzen op het verlies van rijkdom en macht door trieste omstandigheden.

Wanneer je vrienden in je droom voorkomen, wijst dit op aspecten van je persoonlijkheid die je hebt afgestoten. Je bent nu echter klaar om dit afgewezen gedeelte te integreren. De relaties met degenen om je heen zeggen veel over jezelf. Deze droom geeft ook aan dat je goede berichten van je vrienden kan verwachten of ander goed nieuws.

Je familie in je droom staat voor veiligheid, warmte en liefde. Denk eens na over de rol van specifieke familieleden en welke relatie je met ze hebt.

Het verband tussen al die dromen wil zeggen, dat je goed op je zelf moet letten wat je los moet laten en wat niet.

Ik heb dit even voor je opgezocht, kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten Hans.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024