Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
hey mensen,
ik had al eerder een droom verteld, maar deze droom wil ik ook graag delen.
hij is van ongeveer twee maanden terug.
mijn man en ik traden in het huwelijk. Ik had een eenvoudige witte jurk aan.
had een brood bij me en mijn man had een fles rode wijn. De ceremonie was eenvoudige in een klein soort cafe.
er waren niet zoveel mensen, wat goede vrienden en familie.
Na de ceremonie, brak ik het brood en deelde het uit. Mijn man schonk de wijn in voor de gasten.
we zaten wat te praten en mijn man stond op om naar toilet te gaan.
na een tijdje was hij nog niet terug dus ik ging even kijken.
hij lag voor de deur dood op de grond.
toen werd ik wakker.
ben benieuwd naar jullie reactie.
harte groet,
Yvonne
Lijkt bijna wel een scene uit de bijbel. Brood breken en wijn uitdelen.
Weer dat rood, Die rode wijn (1e chakra)staat voor jouw kracht die je in je systeem laat rond circuleren. Dus innerljik kom je op een lijn met je nieuwe energie.
Alleen geeft jouw mannelijke / kracht kant aan dat er nog het een en ander te lozen was , (wc) . Daarna kan jouw kracht verder transformeren , (de dood)
Waarschijnlijk heb je hier nog een vervolg op gedroomt. Belangrijke zaken komen altijd in meerdere droom episodes. ALs alles goed gaat krijg je dan een verhaal, een vervolg in je droom. Zoniet dan zie je dezelfde droom boodschap steeds weer opnieuw net zo lang dat je er het juiste mee doed
Groet Jan
okee Jan,
Wederom dank je wel. Ik had zoiets van heilig huwelijk innerlijke man/vrouw.
Dat van die wc en het plotselinge doodgaan kon ik niet goed duiden.
Nu je het zegt over nog een andere droom, dat het een verhaal word...
Voor deze droom, droomde ik dat mijn opgebaard lag in een kist.
Er werd toen hardop gezegd, de Vrolijke Frans is dood.
Nu heet mijn man Frans, dus dat was een vreemde gewaarwording.
Het heeft wel heel veel met mannelijke energie te maken.
Want voor deze droom, droomde ik dat ik een man was ergens midden in de jungle.
We waren jonge jongens van een stam.We droegen alleen lendedoeken. Hadden een
donkere huid en zwart krullende haren.Een soort aboriginals.
Wij moesten met een aantal de berg beklimmen. Die was echt heel hoog.
Bovenaan gekomen, was er een waterval.
Als een soort inwijding, om als volwassen man te worden gezien, moesten we
één voor één in de waterval springen.
Ik was erg nerveus en bang. toen ik naar beneden keek zag ik de waterval naar beneden
storten en de rivier.
ik hoorde van beneden af schreeuwen en juichen dat het de anderen gelukt was.
Toen deed ik mijn ogen dicht en sprong... ik gilde de longen uit mijn lijf, maar ik deed het.
kwam goed terecht en alles was okay.
ik was heel blij en werd toen helaas wakker...
Nou ik ben benieuwd of je hier een verhaallijn in kan ontdekken Jan!
Leuk is dit!!!
harte groet,
Yvonne
Hoi Yvonne,
Ga vooral van je eigen interpretaitie uit, jij bent voor jezelf altijd de enigste die het beste kan interpreteren.
Anderen kunnen jouw alleen maar aanwjizingen of eigenlijk verwijzen naar.
Inderdaad is het een vereniging van man/vrouw energie. Hoe ik het zie is het jouw mannelijke energie die opkomt en dus met jouw trouwt.
Wat een mooie droom zeg. Inderdaad zit er een mooie lijn in het verhaal. Ben toevallig net een boek van Robert Moss aan het lezen , gaat over aboriginals, sjamanen en de droomtijd. Gaaf dat jij de test heb gedaan. Wat goed zeg. De meeste mensen zouden vluchten.
Ik zal morgen kijken of me iets op valt in je droom.
Groet Jan
Ik denk dat het alles met transformatie te maken heeft , niet dat je een man word of zo ;)
Dat gedeelte in de jungle kun je natuurlijk helemaal symbolisch ontleden , ik denk dat het is wat het is. Jouw kracht word op de proef gesteld en getransformeert naar iets veel krachtigers , daar staat die dubbele dood voor(en misschien is hij nog veel vaker dood gegaan).
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet , hoe jij in het leven staat en zo maar, kan me zo voorstellen dat jij momenteel of binnenkort een heel stuk krachtiger in je schoenen staat.
Het feit dat je er herhaaldelijk overdroomt betekend dat dit voor jouw waarschijnlijk een hele belangrijke zet is. Misschien een stukje karma ?
Ben benieuwd hoe jij zelf die kracht transformatie ervaart in het dagelijks leven. Zeker gezien het feit ik met weinig mannelijk kracht zit en ik er ook mee bezig ben om deze weer vrij te maken.
Bij transformaties van de basis chakra, horen zinnen als "ik mag er zijn" , 'Ik heb het waard om er te zijn"
Vaak horen daar ook allerlei problemen in de darmen en ander laag gelegen organen bij. Als je je basis sterk maakt verdwijnen deze problemen
Als je nog meer dromen hebt , laat maar komen.
Groet Jan
Hallo Jan,
dank je wel voor het duiden.
Ik ben steeds meer mezelf aan het worden en vrij van allerlei dingen, mensen, overtuigingen die niet meer passen bij wie ik nu ben.
en als je je zelf aan het bevrijden bent kom je in de buitenwereld allerlei dingen tegen waar je mee om mag leren gaan op een nieuwe manier.
Dat is soms vermoeiend. aan de andere kant een enorme uitdaging.
dus ja ha ha ik spring!!!ik ben gesprongen!!! Fantastisch!
Kan me heel goed voorstellen dat het ook met Karma te maken heeft, ja...
Zo voelt het wel.
en ook dat ik nog iets te doen heb hier... vanuit kracht...
nou ja, ik ga vanavond hopelijk weer een mooie droom hebben...
fijn weekend Jan!
groet,
Yvonne
enne Ik ben er echt hoor!!! ha ha ik mag er echt helemaal zijn van mezelf!!!!
Graag gedaan Yvonne,
Heel fijn dat je zo;n mooie onwikkeling mag meemaken, gun je het allerbeste.
Ben benieuwd of je nog meer van die mooie aboriginal dromen hebt of gaat dromen. Onwijs dat je dat oppikt.
ook een fijn weekend
Groet Jan
hoi Jan,
ik heb nog even een vraag over die eerste droom die ik had.
ik vertelde het aan iemand en die zei dat die drie afgehakte voeten stonden voor het belemmerd worden in mijn ontwikkeling.
dus eigenlijk belemmerd worden om op eigen voeten te staan...
ik ben in mijn leven erg belemmerd door anderen om mijn eigen weg te gaan.
Ze waren jaloers, of angstig om me te verliezen als ik echt zou gaan staan voor wie ik ben...
Dat voelde voor hen als een bedreiging.
Nu ben ik zover dat ik ga dat doorzie, want in eerste instantie snap je er niks van. wat gebeurd er nou...
En me niet meer laat weerhouden.
ben benieuwd wat je aanvulling is.
fijne dag!
hartelijke groeten,
Yvonne
Hoi Yvonne,
Ik heb eigenlijk geen aanvulling voor je.
De emmer laat zien waar je nog aan mag werken
Ik vertelde dat het om je basis ging, ik associeerde het met de basis chakra. Met de kreet "ik mag er zijn" "ik ben er en ik sta voor mezelf" Dus ik trek me niets aan wat andere mensen van mijn denken of vinden. Dat is hun probleem , niet de jouwe , Punt
Een andere manier om het te vertalen is het voorbeeld wat jij aangeeft over bellemmeringen. Het is een en de zelfde boodschap.
Jouw onderbewuste kiest niet voor niets 3 voeten uit. Waarschijnlijk staat iedere voet voor een bellemering of zwak punt waar je in mag groeien.
De brandstof is er je bent zuiver genoeg om dit aan te kunnen .
Jij mag naar mijn idee meer voor je zelf leren opkomen.
Groet Jan
1 keer bewerkt. De laatste keer was 12 jaar geleden door jan123.
hallo Jan,
dank voor je stukje extra uitleg. Ik kan me hier wel iets bij voorstellen. Ik heb drie realties gehad die me heel erg hebben belemmerd mezelf te zijn.
op het moment dat ik "op eigen benen"ging staan, kwamen ze in een soort gedoe, jaloersheid enz...
enorme angst om me dan te verliezen.
De laatste jaren ga ik steeds meer op eigen benen staan. Doe ik wat ik wil enz.. luister steeds meer naar m'n ware zelf en ontwikkel.
in mijn huidige relatie is dat wederom een groot punt. Toen ik mijn werk (astrologie praktijk, cursussen, spirituele reizen e.d.) uit ging breiden, werd mijn man depressief en er ontstonden heel moeilijke tijden. Trouw te zijn en blijven aan mezelf is een belangrijk punt. M'n relatie staat nu weer op springen hierdoor.
maar goed. Ik heb twee heel korte dromen gehad.
de eerste een paar dagen terug was dat ik ineens getrouwd was met een hele grote donkere man. Zeg maar soort prachtige krachtige bosneger, maar dan hier in het westen.Groot sterk en wijs. Ik voelde me heel erg op mijn gemak met hem. voelde me veilig.
De volgende droom was dat ik met mijn man op een bankje zat in het bos. Er kwam een jong meisje, rond de 18 naar ons toelopen. Zij zei, mevrouw ik ben verliefd op uw man en ik heb een kadootje voor hem. Ze gaf hem het kadootje en ze liep weer weg.
Nou ben benieuwd Jan ha ha!
en ja ik weet dat mijn uiterlijke man alleen maar iets te vertellen heeft over mijn innerlijke man en mijn relatie daarmee ik weet dat dromen nu dus heel belangrijk zijn om me te vertellen hoe het daarmee staat.
fijne dag!
hartelijke groeten,
Yvonne
Droominfo, © 2024