Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik droom dat ik buiten loopt en dat het bliksemt en onweert . Het is een blauwe lucht. Doordat de bliksem op de grond inslaat achter mij beweeg de grond als golven en vlieg ik de lucht in en komt met veel geluk boven in een boom terecht waar ik weer uitklimt. De boom is heel hoog 7 meter voor mij maar ik klim daar makkelijk uit. Vrienden vragen of dat dit echt waar is en hoe ik dit voor elkaar gekregen hebt.
Weten iemand hiervan de betekenis?
Hoi lmc1964
Bliksem in een droom voorspelt kortstondig geluk en voorspoed. Als in uw droom de bliksem een voorwerp in uw omgeving treft en u de kracht daarvan voelt, zult u geschaad worden door het geluk van een vriend, of zich zorgen maken over geroddel en achterklap.
Blauw staat voor waarheid, wijsheid, de hemel, eeuwigheid, toewijding, rust, loyaliteit en openheid. De aanwezigheid van de kleur blauw in je droom zou symbool kunnen wezen voor je spirituele gids en je optimisme over de toekomst. Je bent helder van geest.
Als je droomt over weelderige groene bomen, symboliseert dit nieuwe hoop, groei en verlangens. Het duidt tevens op kracht en stabiliteit. Je bent geconcentreerd op persoonlijke ontwikkeling en individuatie. lees meer.
Groeten Hans
Ik sta op zolder in het huis waar ik hiervoor woonde en kijk naar buiten. Buiten wordt een feestje gegeven en de volwassen mensen die daar zijn zijn flink dronken. Even later ben ik druk met mijn ex-man in gesprek over koffers. Iets later zit ik aan een tafel waar iedereen vragen aan elkaar stelt die met de krant te maken hebben. Als iemand wat aan mij vraagt heb ik heel veel moeite om deze vraag te beantwoorden.
Hallo,
Vannacht droomde ik over bliksem. Ik liep buiten in een grote open omgeving. Het leek een beetje heuvelachtig met zandpaden, bos en weilanden. Het was donker, laat in de avond en ik liep daar. Plots begon het te bliksemen. In de lucht begon het met felle bliksemlichten zonder geluid en later werden het er steeds meer en daardoor werd alles verlicht. Ik werd bang omdat ik helemaal alleen was en zo snel mogelijk naar huis wilde omdat mijn hond alleen was. Ik sprong op mijn fiets en fietste hard het zandpad over om zo aan de andere kant van de heuvel te komen en ik zag daar mensen rennen. Uiteindelijk kwam ik terecht op een weiland en ik rende achter een meisje aan omdat ik dacht dat ik bij haar veilig kon zijn. Maar zij verschuilde zich niet en wilde juist de bliksem bekijken. In mijn droom dacht ik dat dat meisje vast iemand was die een soort van stormchaser was. Omdat ik juist wel wilde schuilen probeerde ik zo snel mogelijk weer van het weiland af te komen omdat ik bang was dat ik werd geraakt door de bliksem. In mijn droom dacht ik ook telkens dat wanneer je je op een grasveld bevindt met bomen, dat je zo sneller geraakt kon worden. Uiteindelijk was ik ineens in een onbekend huis, met uitzicht op mijn eigen huis, en de bliksem was al een paar keer ingeslagen. Ook in mijn huis. Toen het uiteindelijk minder werd ben ik naar mijn eigen huis gegaan om te kijken of mijn hond niets mankeerde. Eenmaal thuis rook het sterk naar brand maar er was helemaal geen schade en met mijn hondje was alles ok.
Sinds dat ik wakker ben denk ik aan deze droom en hij staat mij nog zo goed bij dat ik benieuwd ben wat dit nou betekent? Kan iemand mij helpen?
heey
ik heb gisteren een rare droom gehad met 1 bliksem die helder en duidelijk was sinds dien denk ik aan die droom want het was ook heel kort was 1 bliksem veder niet.
ik weet niet wat ik hiermee moet
Droominfo, © 2024