Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

schorpioenen

Bram
12 jaar geleden

Ik weet niet of het hier thuis hoort maar ik probeer het uit.

Dit is namelijk mijn eerste keer dat ik mijn droom post. wil graag de betekenis achterhalen.

Ik droomde vannacht dat ik in het huis van mijn vriendin was, waar allerlei schorpioenen liepen. ze waren niet in aanvalspositie maar waren toch vrij intimiderend tegen mij en ik was ook ontzettend bang om gestoken te worden. dit speelde zich boven af. toen ik naar beneden liep en later weer naar boven liep er nog 1 op de trap en na deze geppaseerd te zijn waren ze boven ' verstopt' . ik wist dat ze aanwezig waren maar zag ze niet. verder is het een beetje wazig maar volgens mij werd ik op het laatst wel aangevallen. ook was er sprake van intimiderende onweer.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan maar ik hoop het echt.

Groeten,

Bram

12 jaar geleden

Ik zie in de schorpioenen (mogelijk kwetsende) geheimen en intenties.
In dat geval zou je een vermoeden kunnen hebben van dergelijke geheimen of motieven bij je vriendin. Ze is misschien niet zo open en eerlijk als je zou willen.

Dat er onweer en aanvallen bij komen, zou in deze lijn van interpretatie kunnen wijzen op je vriendin die haar geheimen beschermt met de dreiging van ruzie en uitbarstingen.

Alleszins er is iets dat je verontrust, dat je aandacht vraagt, en tegelijk schrik aanjaagt. Misschien ben je niet zo'n held en wat aan de zelfonzekere kant, snel uit evenwicht.

Klopt het dat je vriendin dominant is? Zo ja, dan gaat het waarschijnlijk daar over.

Ed

Mensen pas op voor "Gabriella - helderziende"! Dit is een malafide bedrijf dat mensen manipuleert tot het overmaken van geld. De foto is van een model: bedrog tot en met. Zie http://www.kovandijkvertelt.nl/2012/01/het-bedrog-van-psychic-helderziende-gabriella-op-facebook/

Bram
12 jaar geleden

Hartelijk dank voor uw reactie. het komt inderdaad erg in de buurt met mijn gevoelens. Ik heb namelijk erg het gevoel dat ze ook gevoelens van een ander heeft, en dominant is ze niet echt, maar wel erg snel boos. U bedoelt dus dat ik bang ben voor haar geheimen? of dat mijn onderbewuste door heeft dat er echt een geheim is?

12 jaar geleden

Erg snel boos = toch wel dominant hoor. In die zin, zij gebruikt die dreiging om zich mee te beschermen, alsook haar keuzes en haar belangen. Zo oefent ze macht uit over jou. Jij zult meer doen om haar ter wille te zijn, vanwege haar opvliegendheid. Dat is exact haar bedoeling. Wat je zou kunnen doen, is pragmatischer omgaan met dat fenomeen. Je neemt gewoon een stap terug, gaat weg, verandert het onderwerp of negeert haar op die momenten. Daarmee duidelijk makend, dat je dat gedrag niet aanvaardt. Tevens zou je tegelijk pragmatisch kunnen zijn in hetgeen jij haar geeft, in verband met haar uitvallen/boosheid/buien. Tegelijk wel belonen, wanneer ze gewenst gedrag toont (zo kan je eventueel nog iets ten goede veranderen). Meestal is de pasmunt aandacht of bevestiging, in de vorm van affectie, bewondering en goedkeuring. Kortom wil je werkelijk haar dienstknecht zijn? Als je vermoed dat ze naar andere mannen kijkt - wees gerust, ze zal altijd haar ogen open hebben voor een betere dienstknecht. In een dergelijke relatie ben je niet evenwaardig, maar gewoon vervangbaar. Nu stel ik het wel heel cru, maar scherp gesteld ga je zo iets het best herkennen en inzien.

De droom zegt klaar en helder dat je heel goed aanvoelt wat je aan haar hebt.

bram
12 jaar geleden

Om eerlijk te zijn heeft dit mij niet erg gerust gesteld. Heb je ook tips om met deze droom om te kunnen gaan en om er bijvoorbeeld achter te komen of ze werkelijk liegt? mijn onderbuik gevoel zegt namelijk van wel. De andere tips kan ik heel veel aan hebben!

Hartelijk dank

12 jaar geleden

dubbel bericht

1 keer bewerkt. De laatste keer was 12 jaar geleden door The Doctor.

12 jaar geleden

Ik denk dat het belangrijker is, eens te kijken of je zo'n relatie echt wil (op lange termijn). Ik begrijp goed dat het erg confronterend is wat ik je vertel. Het zijn jouw vermoedens dus hoe jij haar ervaart dat is de enige informatie die ik heb. Ik kan geen objectief antwoord geven. Je zou wel kunnen een reisje maken met je verbeelding. Laat je gaan en doe het gewoon. Op dit moment denk aan die droom en de slaapkamer met verborgen schorpioenen. Verbreek de stilte en roep "laat je zien!" Er komt iets uit de kast of vanonder het bed, wat is het? Hoe ziet het er uit?

--

a) Als het is gelukt, heeft je verbeelding een nieuw beeld of nieuwe details gegeven, in het beeld van wat er uit de kast komt of vanonder het bed kruipt.
Beschrijf wat je zag.

b) Als het niet is gelukt a la minute zo iets voor te stellen, probeer je dan op je gemak een beeld te maken van dat iets. Beschrijf me wat je er van hebt gemaakt.

Op deze manier, via tekst is dit niet zo gemakkelijk, trek het je niet aan als het nergens op lijkt ;)

Ed

Mensen pas op voor "Gabriella - helderziende"! Dit is een malafide bedrijf dat mensen manipuleert tot het overmaken van geld. De foto is van een model: bedrog tot en met. Zie http://www.kovandijkvertelt.nl/2012/01/het-bedrog-van-psychic-helderziende-gabriella-op-facebook/

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024