Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over otters en een tijger

Yasmine
12 jaar geleden

Ik droomde deze droom een tijdje geleden maar hij zit nog vers in mijn geheugen opgeslagen:

Het begon allemaal in een huis met allemaal baby speelgoed erin, aan de rechterkant stond een grote eet tafel waar volwassenen aan zaten en heel hard aan het praten waren. Ik keek weg van de tafel en keek voor me, daar stond een hele mooie grote boom met daarvoor een nestje met baby otters. Ik liep erheen en voelde een warmte in me, ik pakte er een op en hield hem in mijn armen. terwijl ik dat deed stierf het volwassenen gepraat weg en zag ik een otter om mij heen zwemmen in de lucht. Ik amuseerde uitermate.
Vervolgens liep ik naar buiten, over een mooie smalle bruine brug die in een boogje loopt (----> .:''''':. zo ongeveer.) toen kwam ik op een eilandje met mooi zacht groen gras. aan de rechterkant stond een grote kooi met daarin een tijger. toen werd het even zwart en vervolgens zat ik in kleermakers zit in het midden van het eilandje met de tijger die half op mijn schoot lag, ik aaide hem en hij spinde op een of andere manier.
Ik voelde me gedurende tijdens de hele droom dol gelukkig en compleet en rondom het eilandje waren rotsen te zien en de lucht was schemerig maar gaf totaal geen onrustig gevoel.
Weet iemand wat deze droom zou kunnen betekenen?? Alvast bedankt.

12 jaar geleden

Hoi Yasmine

Een huis is een bijzonder sterk en herkenbaar droomteken: het staat namelijk symbool voor je eigen zelf en ziel.

Speelgoed in je dromen staat symbool voor je kinderjaren, huiselijke geluk en harmonie. Je zou op zoek kunnen zijn naar het comfort en geborgenheid van thuis. Speelgoed vertegenwoordigt ook je speelse houding of kinderachtige manier van doen.

Dromen over een tafel staat symbool voor sociale verbintenissen en de mogelijkheid voor een vergadering of samenzijn. Deze droom verwijst naar je sociale- en familieverbindingen.

Als je droomt over weelderige groene boom, symboliseert dit nieuwe hoop, groei en verlangens. Het duidt tevens op kracht en stabiliteit. Je bent geconcentreerd op persoonlijke ontwikkeling en individuatie.

Als u ongehuwd bent, is het huwelijk nabij. Getrouwde vrouwen kunnen na het dromen over otters meer aandacht van hun man tegemoet zien. Een droom over een otter symboliseert blijdschap en geluk.

Bruggen vertegenwoordigen een overgangsperiode in je leven, waarin je naar een nieuw niveau begeeft.

Gras is een bijzonder gunstig onderwerp om over te dromen

Als je op een eiland zit zou je op zoek kunnen zijn naar stabiliteit. Misschien wend je je af van een bepaalde situatie in plaats van de confrontatie ermee aan te gaan.

Als je droomt over een tijger, symboliseert dit beest je onderdrukte gevoelens en emoties, die je beangstigen. Een andere uitleg is dat de tijger staat voor vrouwelijke sexualiteit, agressie en verleiding. Als de tijger gekooid is, geeft de droom aan dat de onderdrukte emoties / gevoelend op doorbreken staan. l

Als je droomt een tijger op schoot te hebben komt je in gevaar door een vleiende tegenstander.

Rotsen kunnen symbool staan voor koppigheid, disharmonie en ongelukkigheid.

Als je droomt over de schemering wijst dit op een einde aan een oude voorwaarde of een bepaalde situatie.

Zo maar een paar symbolen uit je droom en wat ze kunnen betekenen.

Er staan wel veranderigen bij jou te gebeuren.

Kijk maar of je er wat mee kan

Groeten Hans.

343
12 jaar geleden

Hi,

Ik wil daar nog aan toevoegen: de droom gaat (voor mijn gevoel) over de speelse manier (de otters, het speelgoed) die je in je hebt om met het leven om te gaan. Het is niet allemaal serieus en zwaar en moeilijk (de benadering van de volwassenen aan tafel), maar je hebt het vermogen het leven met vreugde (en lichtheid) te benaderen. Dat laat de droom je zien en dat integreer je ook op deze wijze. Daarom gaat het ook over de ruimte die je geeft aan je innerlijke verwondering/pleizer zoals kinderen dat hebben & dat veroorzaakt dat heerlijke gevoel. De tijger in je droom zie ik als natuurlijke instincten. Tijger is een vrijf heftig dier en kan gevaarlijk zijn/is een vechter, maar in je droom zie je dat als je hevigheid en hevige instincten (en bijbehorende emoties) met zachtheid & liefde benadert (lief voor jezelf zijn/ruimte geven aan jezelf) dat voor je werkt op een positieve manier.
Dat het een eiland is geeft voor mij aan dat je ook even behoefte hebt om je af en toe terug te trekken (even niet al dat 'ingewikkelde, serieuze' gedoe). Maar die lichtheid & speelse manier om te leven en balans te ervaren, zit in je dus daar kan je altijd op terugvallen (in het echte leven). Dat het schemerig is, geeft aan dat je je dat nog niet helemaal beseft. Die benadering is nog vrij nieuw voor je & je bevindt je op een terrein dat je op dit moment nog beschermt voor de buitenwereld (de rotsen).
Al met al een prachtige droom! Speel vooral verder in het leven :-)

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes!

Yasmine
12 jaar geleden

@Hans en 343,

wow! Dat is echt fantastisch! Ik weet gewoon even niet meer wat ik zeggen moet maar in iedergeval heel erg bedankt voor de prachtige uitleg van jullie! Dit hetlp sowieso al heel veel meer!
Dankje

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024