Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over iemand die je wil vergeten maar niet kan

Puinhoopje
12 jaar geleden

Ik droom vaak, soms meerdere keren per week, over een jongen die ik eigenlijk zou moeten vergeten en ergens ook wil vergeten maar ook weer niet. Ik heb even wat met hem gehad, had vrij sterke gevoelens voor hem maar door omstandigheden konden we niet samen zijn en wil hij dus ook geen enkel contact meer met mij. Ik ben nu terug samen met mijn ex en dit gaat vrij goed maar ik blijf dus heel vaak van die ene jongen dromen. In die dromen is hij meestal gewoon aanwezig maar kan ik niet of nauwelijks bij hem hoewel ik dit wel graag zou willen. Iemand enig idee wat dit kan betekenen?

Corné
12 jaar geleden

Hoi Puinhoopje,

Als je droomt over je ex-vriend of dat je weer samen bent met je ex, suggereert dat er iets of iemand in je leven is, die soortgelijke gevoelens oproept die je gedurende de realtie met je ex had. De droom kan je wellicht waarschuwen voor hetzelfde of soortgelijk gedrag in je huidige relatie. Meestal is een persoon in je droom een projectie van je zelf en van je emoties. Er is iemand die dus jou emoties oproept en dat verwerkt in een droom. Als je niet goed bij hem kan zijn, zijn waarschijnlijk die emoties zich gewoon aan het ontwikkelen of verwerken. Als je hem wilt vergeten en je ziet hem in je droom, is dat ook een kwestie van verwerken.

Als het niet duidelijk is of vragen hebt gewoon stellen :-)

Puinhoopje
12 jaar geleden

Hallo Corné, het is niet echt een ex want ik ben er nooit mee samen geweest hoewel we dit beiden graag wilden maar dit was niet mogelijk. Ik heb het gevoel dat ik hem mis maar moet me erbij neerleggen dat hij geen contact meer met me wil, hier heb ik het moeilijk mee. Mijn huidige relatie is met iemand met wie ik daarvoor al samen was, toen ik de jongen in kwestie leerde kennen.

Corné
12 jaar geleden

Beste Puinhoopje,

Ex is gewoon een verwoording voor een situatie, maar je gevoelens zijn daar in tegen het zelfde. Je hebt een gevoel voor hem gehad blijkbaar, dus je droom is een uitlaat klep voor je huidige situatie.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024