Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Elke begin van de nacht wakker schrikken van beesten die me aanvallen!

Daan
16 jaar geleden

Wie weet wat onderstaand betekend:

Als ik bijna slaap of net een kwartier/half uur slaap dan schrik ik wakker van beesten, insecten
of een spinnenweb of andere raren dingen die uit de muur komen of aan het plafon hangen.
Ik had er vroeger toen ik bij mn ouders woonde soms last van, dan schrok ik wakker van een spin bv,
en stond binnen 1 sec buiten mijn kamer en wist ik zeker dat het echt waar was.
En schreeuwde ik mijn ouders wakker om te kijken.
Daarna heb ik een tijdje ergens gewoond, daar had ik er helemaal geen last van.
En nu ik hier woon heb ik er weer last van.
Nu is het bijna ELKE nacht.
Dan weet ik zeker dat iets boven me hangt of op me af komt.
Dan schrik ik wakker en sla mn dekbed over datgene heen, en spring ik naar het licht.
Maar omdat het elke nacht is zou je zeggen dat je onderhand wel door hebt dat het niet waar is,
maar elke nacht trap ik er weer in, en ga ik controleren of er iets onder het dekbed ligt.

Het is erg vermoeiend, en ook best eng.
Wat kan ik eraan doen, of wie weet hoe dat komt?

Wout
16 jaar geleden

Hey Daan,

Ik heb dit het laatste jaar ofzo ook een aantal keer meegemaakt. Ik denk gemiddeld 1 keer per maand. Ook precies met spinnen of enge dingen in mijn bed, terwijl ik daar normaal helemaal nooit bang voor ben.
Dan wordt ik verschrikt/bang wakker omdat ik denk dat er iets in mijn bed zit (een spin of iets anders kleins maar engs), half dromend. Ik loop dan naar de deur van mijn kamer en na 5-10 seconden merk ik dan dat het niet echt is en ga ik gerust weer slapen...
Heel erg raar! Ik heb het deze maand al 2 keer gehad. Het was gisteren voor mij wel een relatief drukke dag, misschien dat het daar mee te maken kan hebben. Ik ga er op letten.

Groeten,
Wout.

Sanne77
14 jaar geleden

Vreemd, ik heb hetzelfde.
Een paar keer per maand schrik ik wakker omdat ik denk dat er een hele dikke spin bij mij in bed kruipt, naar mijn voeteneind.
Dan schrik ik ook als een gek wakker en sla ik het deken van me af om te kijken waar dat beest is!
Dit terwijl ik over het algemeen helemaal niet bang ben voor spinnen of insecten ofzo.

Groeten,
Sanne

Switcher
13 jaar geleden

Heel herkenbaar, heb het niet vaak maar een poosje geleden had ik het dat er een opeens een groot insect op mijn kussen zat/ door mijn kamer vloog, en vannacht weer zoiets. Een wandelende tak van ongeveer een halve meter ( ja ik meen het, alsof hij gemaakt is van audio-kabels, waar ik er heel veel van op mijn kamer heb liggen). Het is alsof ik tussen een droom en wakker zijn inzit. Ik heb dan volgens mij mijn ogen half open, het is donker op m'n kamer, ik hoorde volgens mij ook wat, maar ik vloog meteen naar de lichtknop, en terwijl ik erheen 'vloog' hoorde/zag ik het nog een keer. Achteraf was het niets ,maar het ziet er heel echt uit, het is alsof je droomt, maar op dat moment schrik je dus wakker en is het er nog 'even'. heel moeilijk uit te leggen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024