Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo
Laat ik bij het begin beginnen.
Ik ben een persoon die niet houd van paranormale activiteiten etc.
Ik hoef er maar 1 film van te zien en ik lig maanden wakker.
Verder zoek ik als er iets raar gebeurd altijd logische/medische verklaringen voor wat er gebeurd.
Vroeger toen slaapwandelde ik vaak, ik liep soms schreeuwend rond door het huis,
ik moest ook letterlijk wakker worden gemaakt met een emmer water of een klap in me gezicht.
Vaak liep ik ook vrolijk rond of deed ik dagelijkse dingen. Zoals wat te eten maken.
Ook liep ik vaak doelloos rond.
Ik werd vroeger ook vaak wakker dat me ogen open en dat ik me niet kon bewegen.
Het bekende slaapverlamming. Ik legde ook altijd knuffels om mij heen s'nachts om dit te voorkomen.
Toen had ik het vele jaren niet. Ik had dan heel soms nog slaapverlamming.
De laatste maanden heb ik het echter bijna elke nacht. Vannacht had het een hoogtepunt.
Ik ben intens bang als ik dat heb. Vaak komen er ook hallucinaties bij kijken.
Vannacht echter stond een van mijn beste vrienden naast me. (hem vertrouw ik het meest uit me vriendengroep)
En ik schreeuwde om zijn help. Hij hield me vast en ik werd langzaam wakker.
Ik heb nog nooit naar mijzelf gekeken of een soort "uittreding" gehad.
Ik houd ook niet onzinnige verhalen over god en geesten. Ik probeer het altijd te negeren
Al weet ik 100% zeker dat er meer is dan je lichaam en hersenen alleen.
Ik wil graag wat meer informatie en te weten komen over dit soort dingen.
Verder ben ik wel benieuwt naar uittreding maar op het moment zelf ben ik bang.
Ik wil graag gewoon wat meer informatie.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 11 jaar geleden door Emile82.
Geen paniek, droomverlamming is wanneer je lichaam al slaapt, maar je hersenen niet. Is lastig want je hebt geen controle meer over je lichaam. Vroeger rond mijn 18de had ik er veel last van, was voorloper van overspannen zijn. Let op leef gezond, eet en rust regelmatig. Soms kun je het doorbreken door je laten gaan......kijk wat er gebeurd...je weet dat er niets aan de hand is.
Sterkte
Toen ik voor het eerst over slaapverlamming las, begon ik er mee te experimenteren. Als je een hele tijd stil ligt, valt je lichaam in slaap. Wat ik had is dat zodra ik mijn ogen open deed, ik alleen mijn ogen nog kon bewegen. Zoals Ger al zei, je lichaam slaapt maar je hersenen niet. Tijdens een slaapverlamming ga je inderdaad hallucineren. Ik hallucineerde vaak over dingen wat ik kort geleden had gezien (Soms ook engere dingen). Het kan zijn dat je veel aan de genoemde vriend denkt, dat je hem daarom ziet.
Wat ik altijd deed om uit slaapverlamming te komen is het ritme van m'n ademhaling aan te passen en veel te knipperen. Dit kan iets zijn wat gewoon voor mij werkt, maar het is misschien het proberen waard?
Ik wens je veel succes!
Droominfo, © 2024