Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Heeft dit een betekenis?

Amy
11 jaar geleden

Ik zit in de klas op de zelfde plek als ik altijd zit. Met dezelfde jongen naast mij die altijd naast mij zit. Drie plekken achter mij zit hij, mijn vriendje. Alleen het voelt niet alsof hij mijn vriendje is. Iedereen was heel blij voor ons en dat we het zo lang volhielden en dat we zo goed bij elkaar pasten. Na een tijdje moet je naast mij gaan zitten omdat we iets uit moeten praten. Waarom voel ik me zo oncomfortabel? De vragen blijven maar in mijn hoofd rond spoken. We zeggen niet veel tegen elkaar. Het ene moment zijn we nog in de klas en het andere moment zijn we op weg ergens naar toe. Ik vraag mezelf af of hij me wel leuk vindt. Maar als mij bijna iets overkomt onderweg raakte hij in paniek. Als we met z'n allen zijn aangekomen waar we moesten komen zetten we onze fietsen neer. Binnen gaat hij weg met wat jongens uit de klas en ik praat met wat meisjes. Ik vertel ze dat ik me afvraag of hij me wel leuk vind en of dat hij alleen verkering heeft genomen door de druk van de klas. En dat hij het niet uit wilde maken om mij geen pijn te doen. Ze zeggen dat ik met hem moet gaan praten en dus ga ik naar hem toe. Ik ga loop naar beneden naar de kelder en ik zeg tegen hem " We moeten even praten." Ik vertel hem hoe ik me voel en ik weet niet meer precies wat hij zei maar ik weet nog wel dat we knuffelde.

In het echt ben ik een paar maanden verliefd op hem geweest en ik ben er net pas overheen omdat ik dacht dat hij me niet leuk vond. Ik twijfelde soms als ik achterom in de klas keek keek ik precies in zijn ogen ik dacht dat het gewoon toeval was... Maar nu begin ik toch weer te twijfelen want ik weet dat dromen veel kunnen betekenen misschien dat ik niet moet opgeven op hem dat het lijkt alsof hij me niet leuk vind maar dat het niet zo is???

weetgeennaam
11 jaar geleden

Deze droom reflecteert je twijfel. Je zegt zelf al dat je heel sterk je twijfels over deze jongen hebt, of hij je wel leuk vindt. En in die droom spelen allemaal bewuste en onbewuste gevoelens weer op. Dat het in die droom niet voelt als je vriendje is omdat hij in je dagelijks leven ook niet je vriendje is. Je probeert je in die droom wel voor te stellen hoe het is als hij je vriendje is, maar dat is toch moeilijk, omdat het in het echt niet zo is, dus je kunt er ook geen juist beeld van vormen. En je bent ook erg bang dat hij je pijn doet of jou niet leuk genoeg vindt. Deze droom is duidelijk een samenvatting van alle gevoelens die je hebt bij hem.

Hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

Groetjes

Amy
11 jaar geleden

Dankje voor je reactie alleen merkte ik hem een beetje laat op.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024