Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo iedereen,
Vannacht droomde ik het volgende : Ik was in mijn eigen huis en mijn vriend was er samen met zijn ouders, we zouden ergens naar toe gaan maar ik had geen idee waar naar toe, iedereen was net gekleed dus ik dacht dat het wel iets belangrijks zou zijn. Opeens was mijn vriend uit de kamer en was ik alleen met zijn ouders die het hadden over een huwelijk waarvan het niet de bedoeling was dat ik het zou horen. Mijn vriend zou gaan trouwen... maar niet met mij? Ik barstte in tranen uit en liep de hal in, waar mijn vriend verdrietig in de hoek zat. Ik vroeg hem : Hoe nu verder? En hij zei met tranen in z'n ogen : Het is maar wat je verder noemt, Vaness. Ik wil helemaal niet met (naam van de vrouw) trouwen. Ik snapte er niets van want de meid in kwestie heeft totaal geen connectie met mijn vriend. Nadat mijn vriend een aantal dagen getrouwd was ging hij met mij een weekend weg en daarna besloot hij om weer van die vrouw te scheiden. Toen ik hem vroeg waarom hij überhaupt met het meisje getrouwd was zei hij dat het was omdat zijn moeder tegen hem had gezegd dat ze geen vonk zag tussen mij en hem en dat onze relatie nooit zou werken en toen besloot hij toch maar met een andere vrouw te trouwen die zijn moeder voor hem had uitgekozen (in het echte leven kennen zijn moeder en hij, deze vrouw niet maar in mijn droom dus wel).
Ik heb echt geen idee wat deze droom betekent maar als iemand mij zou kunnen helpen, dan graag!
Groetjes,
Vanessa
Daarnaast heb ik ook altijd periodes waarin ik vrij heftige dromen heb? Weet iemand misschien hoe dat komt? Deze droom is volgens mij onderdeel van 1 van deze periodes want de dag voordat ik deze droom had, droomde ik dat mijn schoonmoeder werd opgepakt wegens moord en de dag erna (vannacht) droomde ik dat ik met mijn beste vriendin en een ander meisje waar we vroeger veel mee optrokken, maar nu nooit meer spreken op het strand was maar dat dat meisje van vroeger ons beiden probeerde te vermoorden. Ik heb echt geen idee wat al deze dingen betekenen en waarom deze heftige dromen altijd in periodes komen en niet gewoon verspreid.
Alsjeblieft kan iemand me helpen?!
Hoi Vanessa,
Jee, wat vervelend allemaal! Mijn eerste vraag is: wat is jouw connectie met die meid waar je vriend mee moet trouwen in die droom? Misschien kan ik je dan verder helpen.
Groetjes
@Weetgeennaam eh, zij is een collega van mij. We kunnen erg goed met elkaar opschieten!
eh, zij is een collega van mij. We kunnen erg goed met elkaar opschieten!
Hmmm, dit is wel een heel lastige droom, maar ik heb beloofd je te helpen, dus dan doe ik dat ook.
Heb je een goede band met je schoonmoeder?
Ik zal ondertussen na gaan denken wat dit kan betekenen want ik vind dit erg moeilijk.
Nou het is erg verschillend. Mijn vriend komt uit het Gooi en ik gewoon uit Flevoland en heb niet echt een fabulous leven ofzo, ik ben gewoon een normale meid uit een normaal gezin in een normale woonwijk. In het begin van onze relatie had ik wel eens het gevoel dat mijn schoonmoeder mij niet accepteerde omdat ik maar een 'normaal' meisje was. Ze maakte dan heel sluiks opmerkingen die niet per se gemeen hoefden te worden opgevat maar die naar mijn idee bedoelt waren om me toch onopvallend te steken. Zo zaten we bijvoorbeeld een keer tv te kijken en kwam er een reclame van 'Take me out' op tv, waarna ze zich naar mijn vriend keerde en zei : 'Misschien moet ik jou daar voor opgeven, eens kijken of er dan leuke meisjes mee doen'. Ik was best gekwetst maar ik kon ook niet helemaal bewijzen dat de opmerking expres gemaakt was en of dat ze eigenlijk gewoon een grapje maakte.
De laatste tijd gaat het echter heel erg goed tussen haar en mij, zij is er kort geleden achter gekomen dat haar man en dus de vader van mijn vriend al 6 jaar lang een buitenechtelijke relatie heeft en ik ben er onlangs samen met mijn eigen moeder achtergekomen dat ook mijn vader een relatie is aangegaan met een andere vrouw. Sinds ik dat aan mijn vriend verteld heb is mijn schoonmoeder een enorme steun voor me en als ik dan bij haar thuis kom wilt ze altijd eerst met me aan de thee om dingen te bespreken, ze huilt nu zelfs waar ik bij ben en zegt altijd tegen me dat ze gek op me is en van me houdt en dat ze zich geen betere partij voor haar zoon had kunnen wensen. Zo gaat het dus tussen mij en mijn schoonmoeder
Hoi Vanessa,
Dit maakt al een hoop duidelijk. Ik denk dat je met die droom het oude gedrag van je schoonmoeder en de buitenechtelijke relaties refereert. Je bent misschien nog steeds bang, onbewust waarschijnlijk, dat je schoonmoeder je vriend toch liever met een andere meid ziet, na die opmerking. (Terecht overigens ook, vind het een pijnlijke opmerking). Doordat jouw vader en de vader van je vriend allebei een buitenechtelijke relatie hebben droom jij daarover, het zit je dwars en maakt je bang, waarschijnlijk bang dat jouw vriend ook een buitenechtelijke relatie krijgt. Omdat hij ook een man is, snap je?
Dat het je collega is die met je vriend trouwt, is waarschijnlijk omdat je vriend en je collega twee dierbaren van je zijn waarvan je allebei bang bent om ze te verliezen. Dat zou dan ook gebeuren als ze echt wat zouden krijgen. Je vriend is je vriend niet meer en of je nog gemakkelijk met je collega om kunt gaan als ze een relatie heeft met je vriend, betwijfel ik ook.
Ik hoop dat ik je hier al mee geholpen heb.
Groetjes
Ik denk dat ik je wel begrijp. Heb je misschien ook een verklaring voor de andere twee dromen?
En de reden dat ik vaak van die heftige dromen heb allemaal achter elkaar?
Kijk je veel films met geweld erin? Of heb je iets specifieks met de dood? Bijvoorbeeld grote angst ervoor.
Nee niet echt, ik houd me er eerlijk gezegd niet echt mee bezig.
Nou, ik kan zo even geen betekenis geven van moord wat jouw situatie betreft, dus heb ik maar even heel flauwtjes iets erover opgezocht:
Dromen over vermoord worden of zelf moorden
Bij dromen over moorden zal het duidelijk zijn dat het om een negatieve ervaring gaat. Het gaat er dan vaak over dat je in het dagelijkse leven het gevoel hebt dat anderen macht over je hebben of je iets aan willen doen.
Herken je het wel een beetje?
Dan weet ik het zo ook even niet, misschien kan een ander je er wel mee helpen!
Droominfo, © 2024