Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Betekenis en helderziendheid?

Sylvia
1 juli 2008

Graag zou ik weten wat mijn dromen betekenen en of het normaal is dat ik bepaalde gebeurtenissen "voorspel". Ik heb al verschillende sites geraadpleegd, maar nergens een echt antwoord gevonden. Kan iemand hier mij helpen?

Vooral droom 1 maakt me ongerust. Ik heb die regelmatig en weet niet hoe dit komt of wat hij wil zeggen...

1. Ik heb al een paar keer gedroomd dat ik in een grote bol van peperkoek zit en er ligt een 2m lange veer voor mij. Ik wil die gaan oprapen maar om één of andere reden lukt mij dat niet. Ik heb de veer vast maar ze is loodzwaar, wat niet logisch is want het is een veer. Ik krijg het dan benauwd en word dan wakker.

2. Ik had gedroomd dat ik mijn zus en haar vriend in het bos tegenkwam toen ik daar aan het wandelen was met een vriend uit Amerika en met mijn hond. De dag erna ben ik ze echt tegengekomen, alleen waren ze met de fiets ipv te voet zoals in mijn droom.

3. Nog een freaky droom ging over mijn oma. Ik droomde dat zij vlak nadat mijn opa gestorven was, ook stierf. Ze leeft nu nog wel, maar ze is vlak na pépé zijn dood zo dement als maar kan zijn geworden.

4. Ik had gedroomd dat mijn buurvrouw (Lieve) en haar dochtertje (Inse) ruzie aan het maken waren om de kinderwagen van Inse haar pop omdat Lieve die nodig had voor het nieuwe kindje. De volgende dag krijg ik te horen dat Lieve zwanger was.

5. In mijn droom had ik een seminarie voor het werk in het Scandic Hotel in Borgerhout (BE) en ik stapte uit de lift en zei tegen een collega dat ik wel een lift ging krijgen van de broer van mijn directe medewerkster. Paar dagen later zit ik echt op dat seminarie en alles wat in mijn droom gebeurd was, gebeurde ook in het echt. Ik had toen zo'n een vies gevoel hé... Niet normaal.

Elenya
7 juli 2008

Dat soort dromen heb ik nou ook altijd..
heb je dat soort dingen ook buiten je dromen,
dat je het gevoel hebt dat je iets bewust voorspeld hebt?

Laura W
7 juli 2008

ik heb al redelijk vaak dromen gehad waarin ik dingen gedroomd heb die later uitgekomen zijn. een soort de javu moment, maar dan gedroomd. de dingen gebeuren meestel een paar maanden later. ik weet zeker dat ik de meeste dingen echt gedroomd heb, want ik vertel mijn dromen wel eens aan mijn vriend. meestal zijn het kleine dingen, dingen die er gezegd worden, plaatsen waar ik ben. meestal is het niet echt belangrijk. afgelopen januari heb ik wel een rare droom gehad. het ging over de moeder van een vriendin van mij. ik droomde dat de zou overlijden op de dag dat ik een belangrijke toets moest maken. toen ik 's ochtends wakker werd had ik dit aan mijn vriend verteld. anderhalve maand later had ik de toets en een paar dagen na de toets kreeg ik te horen dat haar moeder op die dag was overleden. toeval??? of toch niet? ik weet het niet, maar ik vind het wel raar. zo iets kan je best een keer overkomen, maar bij mij gebeurd het redelijk vaak.

kelly
1 september 2008

hallo men vriend had van mij gedroomt dat hij mij in elkaar sloeg aan station om dt ik met andre jongens om ging
en daar door had hij de trein gemist . ik heb gehoort dat dat geen goeie betekenis is

hij weet dat ik niet zo ben en toch droomt hij dat
kan jij mij uitleggen wat dat wil zeggen
dank u

Laura H.
2 juli 2009

soms droom ik dingen die naar een week of naar een paar dagen gebeuren, eerder had ik iets gedroomd waarschijnlijk want ik wist precies wat er ging gebeuren. namelijk dit;
ik en mijn 2 beste vriendinnen waren film aan het kijken bij een vriendin op haar kamer en toen zei ik dat mijn rug pijn deed, en toen even later stopte een vriendin van mij een kussen in mijn nek en dat ik heb dus gedroomd, ik weet niet wat het betekent, niet dat het zo boeiend is maar ik heb dat soort dingen wel vaker, dan weet ik zeg maar niet dat ik iets heb gedroomd en dan gebeurt dat en dan denk ik huh hoe kan dat nou ik wist dat dit ging gebeuren, en soms als ik mijn gordijnen dicht doe op mijn slaapkamer ( op zolder ) dan zie ik een meisje staan met lang zwart haar in het tekenlokaal van de school die tegen over mij staat, en gisteravond zag ik een schaduw in het nieuwe lokaal dat er naast komt te staan. weet iemand wat dit betekent? zojaa kunt u hier op reageren? ik wil graag weten wat dit betekent.

groetjes laura h. meisje van 13 jaar.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024