Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droomen op de maan... Kan iemand helpen?

kamil
9 jaar geleden

Hallo allemaal.

Tijdje geleden had ik paar hele raare dromen. Allebei op de maan.

In de eerste droom was ik met meerdere mensen op een soort scrapyard met veel metalen rommel op de maan. Ik kan me nog goed herinneren dat de droom levens echt uit zag. Ik keek naar de hemel waar ik sommige planeten zag zo als aarde, mars, saturn, Jupiter, de planeten waren omringd Door velen sterren. Alles leek zo echt dat ik in mij droom me telefoon pakte en begon foto's en filmpjes te maken.

In de tweede droom was is met twee andere personen ook weer op de maan. De droom begon wanner we in een grote piramide achting grot waren. Langzamerhand liep ik naar voren om de sterren op de zwarte hemel zien. In mijn droom werd ik echt onder de indruk van de kosmos. Opgeef moment leek het als of ik de kracht had om gras te laten groeien op de planeet en vervolgens creërde ik een tijger die mij heeft aangevallen.

In mijn derde droom was ik weer op de maan.alleen in deze droom aan het begin was ik alleen, ik nam een wandeling Door de landschap van de maan. De aantrekkingskracht was erg zwak, toen ik een sprong nam steeg ik hoog in de lucht en vervolgens viel ik weer naar beneden zonder pijn of schade. De wandeling bracht me tot een veld die gevuld was met grote puntige gebouwen, die leken op soort van antennes. Op de terug weg vond ik een schaaltje met een soort groen gelei er in die ik naar mijn vader hebt gebracht.

Heeft iemand enig idee wat deze dromen kunnen betekenen? Dank u wel alvast voor de hulp

Mvg.k

9 jaar geleden

Droom 1: De maan staat voor je vrouwelijke (emotioneel en verzorgende) en spirituele kant. De mensen symboliseren aspecten van jezelf die je nog niet ontplooit hebt. Het is een beetje een rommeltje. Je hebt nog niet een goede structuur gevonden, maar je weet dat er wel opgeruimd moet worden. Metaal in een droom staat voor kracht en karakter. De planeten zorgen ervoor dat je het overzicht krijgt. De planeten staan voor het gevoel dat je hebt, dat je deel uitmaakt van een groter geheel. De foto’s en filmpjes maken dat je structuur aanbrengt in de chaos.

Droom 2: Ook op emotioneel en verzorgende kant ben je aan het werk. Een pyramide is een positief symbool met grote positieve veranderingen. Je hebt een tweevoudige versterking meegenomen. Twee staat voor dubbele kracht en balans. Een grot voelt veilig en staat voor zelfverzekerdheid. Sterren staan voor wilskracht hebben om een bepaalt doel te bereiken. Ook hier ben je bewust van dat je deel uitmaakt van een groter geheel. Waarbij gras aan de overkant altijd groener is.
Daarom creëer je een tijger. De tijger als krachtdier staat voor: Energie, kracht, moed, schoonheid, loyaliteit, doorzettingsvermogen

Droom 3: Op de maan sta je weer voor je emotionele en verzorgende kant. Maar hier sta je in je eigen kracht. Het landschap waar je doorheen loopt zijn jouw inzichten, kijk en doel in het leven. Je neemt risico’s waar je niet zonder kleurscheuren uitkomt.
De antennes zorgen er voor dat je gehoord wordt. Je laat jezelf aan de mensen horen.
De schaal is een kom en vertegenwoordigd te baarmoeder die staat voor veiligheid en geborgenheid. Kijk hoe de schaal eruitziet en hoe het behandeld wordt. Zo wil jij ook behandeld worden. De vader staat voor autoriteit en bescherming. Je mag meer op jezelf vertrouwen. Volg je een opleiding in de zorg?

kamil
9 jaar geleden

Dankjewel Esmee

U uitleg heeft een beetje inzicht gegeven over mijn dromen. Nee ik doe geen opleiding in de zorg, ik doe een meubelmakers opleiding en daarnast ben ik creatief bezig met muziek, schilderen en poëzie. Heeft dat misschien iets te maken met mijn dromen?

Mvg.

9 jaar geleden

Ik zat er flink naast met mijn zorgopleidingen. Aan de hand van de uitleg ben ik tot die vraag gekomen. In de uitleg komt het veel voor dat je vrouwelijke kant naar voren komt. Naast een verzorgende kant is de vrouwelijke kant ook de creatieve en intuïtieve vermogens. Daar had ik niet bij stil gestaan. Dus waar je mee bezig bent komt ook voor in je dromen. Als je droomt ben je immers bezig met verwerken.

kamil
9 jaar geleden

Ooh oke Dank u wel voor u uitleg. Ik ben al aantal jaren gefascineerd Door de helaal sterren en de planeten. Ik ben ook bezig met mijn creatieve kant ik schilder, probeer zelf liedjes te maken en daarnaast vind ik poëzie filosofie en mythologie erg interresant. Kan het O zijn dat dat ook iets met me dromen te maken heeft? Alvast bedenkt.

Mvg. Kamil

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024