Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over wc

Irisgovers99
9 jaar geleden

Hallo,
Ik droom al regelmatig over een wc. Meestal zoek ik er dan een en als ik hem dan eindelijk heb gevonden blijkt hij geen hokje te hebben of niet op slot te kunnen. Na deze droom keer op keer te hebben gehad maakt het me in de droom voortaan niet meer uit of iedereen het kan zien. Ik ga dan toch gewoon en dan is de droom meestal over. Deze droom heb ik nog regelmatig maar nu ga ik gewoon en is het niet meer erg. Nu was het erg vreemd. Ik droomde dat ik een wc zocht en vrij snel vond. De wcdeur was half van glas en kwam maar tot mijn hoofd als ik zat, maar dat maakte me zoals ik al zei, niet meer zoveer uit. Het vreemde dit meer was dat een man de wc deur open maakte terwijl hij duidelijk op slot was maar het slot was kapot ofzo? Dus ik boos worden want hij zag duidelijk dat ik erop zat maar deed de deur open (opnieuw was de wc volgens mij in een soort zwembad. Niet in het zwembad maar overal tegels mensen in badkleding en stoom en dat terwijl de rest van mijn droom zich afspeelde in de efteling). Wij waren dus aan het vechten en ik wist dat ik hoe dan ook die wc moest hebben ik wilde geen andere. En toen endigde hij op een gegeven moment. Ik kende de man verder niet. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen?

9 jaar geleden

Als je droomt over een toilet, symboliseert dit de behoefte om bepaalde emoties los te laten of iets uit je leven waar je eigenlijk niets aan hebt te laten gaan. Maar omdat je het hokje niet kunt vinden of de deur niet op slot kan, geeft aan dat je niet de tijd hebt om je emoties mee te laten werken.
Bij de afgelopen droom vond je de wc wel. Een glazen deur geeft je een nieuwe kans. Alleen je hebt minder privacy door het glas. Maar opnieuw word je belemmerd, omdat de man de deur open doet. Je privacy wordt geschonden. Heb je het gevoel dat je wordt lastiggevallen? Door het zwembad krijg je de behoefte om emotioneel gezond te zijn. Anderen lopen in een badpak en zie je stoom. Anderen kunnen wel aan de behoefte komen. De Efteling is een attractiepark met een sprookjespark. Het is een soort kermis en duidt erop dat je een druk leven hebt en daardoor niet toekomt om je te concentreren op één ding.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024