Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

instortende brug

@
9 jaar geleden

Hallo,
Ik heb al best wel lang voortdurend de zelfde droom. Ik sta aan het begin van een lange brug, onder de brug is diep water met enge beesten en clowns enz. Maar dan begint de brug voor mijn voeten af te brokkelen. Als ik niet ren dan val ik in het water. Maar ik kan niet zo heel lang meer rennen want aan de overkant van de brug is een kloof die oneindig diep is en waar je voor eeuwig valt. Ik kan ook niet stil staan om even na te denken. Het voelt dat alsof ik niet snel genoeg ben, maar ik kan geen enkele kant op, ik weet niet wat ik moet doen en ik ben ingesloten aan alle kanten.
mijn droom eindigt altijd anders, soms ben ik niey snel genoeg en val ik in het water en verdrink. En soms haal ik het einde maar dan val ik in de klif. Bij allebei ga ik dood en dan stopt mijn droom en schrik ik wakker in paniek. Kan iemand mij alstublieft helpen?
alvast bedankt,

???

9 jaar geleden

Bruggen vertegenwoordigen een overgangsperiode in je leven, waarin je naar een nieuw niveau begeeft. Je moet deze periode overbruggen, maar het resultaat na deze oversteek zal gewenst zijn en nieuwe inzichten en resultaten geven. Als je water in je droom ziet, symboliseert het je onderbewuste, je gevoel en je emoties. Water is als het ware het smeermiddel van je psyche en vertegenwoordigt levensenergie. Het staat ook voor spiritualiteit, wijsheid, genezing en verfrissing. Beneden zie je een griezelig circus. En dan begint de brug instabiel te worden. Dit wijst erop dat je een probleem hebt met een vriendschap of een relatie. Droom je van wegrennen, geeft aan dat je een bepaalde kwestie probeert te vermijden. Je durft je eigen angsten niet onder ogen te zien. Zoals met de meeste algemene dromen, is een vallende droom een indicatie van bepaalde onzekerheden en angsten. Je voelt je overweldigt door iets uit het echte leven. Je zal het gevoel hebben dat je de boel even niet in de hand hebt. Dit kan slaan op je werk of op je relatie. Het is een aanwijzing dat je je basis even kwijt bent en even niet kan meekomen met de drukte van het echte leven. Als je droomt dat je verdrinkt, suggereert je droom dat je overweldigt bent door emoties of verdrongen gevoelens die terugkeren om je te achtervolgen. Je bent te snel bezig om je onderbewuste gedachten te ontdekken. Als je verdrinkt (tot de dood) zou je relatie kunnen mislukken of zou je grote zakelijke verliezen kunnen lijden. Ik ben benieuwd of je hier wat mee kunt.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024