Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Heb me vannacht een rare droom gehad.
We worden (ik en mijn partner) worden door een vreemde auto afgezet in een vreemde buurt. Het is donker maar er brand af en toe straatverlichting. Als ik rond kijk zie ik allemaal huizen waar ik gewoond heb of in de buurt woonde. Mijn ouderlijk huis of een huis waar een vriendin woonde. Ik loop door de buurt heen en ga elk huis waar ik naar binnen. Mijn vriend gaat ook mee. Ik kom personen tegen die er allemaal niet meer zjn. Deze mensen zijn allemaal overleden. In de huizen leven ze nog allemaal. Het is op een 1 of ander moment dat ze dat niet meer doen. Dus bijvoorbeeld een hartaanval krijgen of ergens in stikken. Het doet me heel wat en mijn vriend troost me. Op een gegeven moment komen we in het huis waar ik voor het eerst op mijn eigen woonde en kom verteld mijn vriend hoe hij al die mensen om het leven heeft gebracht (we zijn al 15 jaar samen in real life. Hij huilt al als hij met mij all you need is love zit te kijken). Het komt dus als een grote shock en we komen tot het moment dat we uit elkaar moeten (ik zou niet eens willen in real life. Hij is me steun en toeverlaat ;)) Naarmate dat en ik de keuze nemen wordt het lichter buiten. Ik zeg tegen hem dat ik even een luchtje ga scheppen. Het waait enorm buiten. Ik loop nu door de buurt waar mijn ouderlijk huis stond. Ik loop langs de rivier die op een gegeven moment buiten de oevers komt van het harde waaien. Ik loop rond en loop bijna het huis binnen waar ik nu woon en dan ineens word ik wakker.
Een vreemde auto, laat je reizen naar een onbekende plek. Het licht werkt als het figuurlijke gloeilampje boven je hoofd. Plotseling krijg je een ingeving door je gevoel en intuïtie. Het onbekende wordt bekend. Het ouderlijk huis vertegenwoordigd veiligheid en vertrouwen. Oude normen en waarden zijn belangrijk voor je. Dat wijst erop dat je deze eigenschap als basis mag behouden, maar het ook belangrijk is om als het ware te updaten als volwassene. Er is ruimte voor nieuwe dingen, die vaak nog te ontdekken zijn. De 4 elementen komen in je droom naar voren. Aarde, lucht, water en ether. Dromen over de wind die blaast, symboliseert je levenskracht, energie en dynamiek. Wind staat voor veranderingen in je leven. Het water is de emotie dat los komt. Zodra je het water (tranen) laat lopen, maak je je los van het oude en is er ruimte voor iets nieuws. Door nieuwe dingen te ontdekken en te accepteren, laat je toe angsten te doorbreken. Dus ook de verlatingsangst.
Beheerder |
Je dwaalt in het onbewuste en het verleden rond.
Merkwaardig dat hij die mensen zou hebben omgebracht?
Misschien is hij zo close dat je al die anderen vergeten bent en daarmee zijn ze dus "dood" in je geest.
Het leven is vergankelijk, dus eens...................
Liefde is belangrijk, maar ook broos.
Je kunt je dus niet op een persoon richten zonder anderen te vergeten of negeren.
Buiten waait een storm en het water van emoties en onbewuste komt in opstand tegen de verdringing.
Weliswaar waait dan de wind het verleden weg, maar de geesten zullen toch blijven.
Het onbewuste zal een bedreiging gaan vormen als je teveel verdringt.
De vraag is dus, hoe zelfstandig ben je werkelijk?
Een verlies kan beangstigend zijn en dat is wat je vreest denk ik.
Daarmee zou je anticiperend leven en met een dodenrijk, in plaats van de realiteit.
Droominfo, © 2024