Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik droomde vannacht dat ik ging lunchen met een vriend, geen idee wie het was. We reden door een klein dorpje, zulke dorpjes die je vaak ziet in Amerikaanse films. De zon scheen en het was lekker warm. De lunch was erg gezellig tot er een man naar me toekwam die vroeg waarom ik niet was op komen dagen op een date en dat hij en zijn drie vrienden al een tijd zaten te wachten. Dus ik zei tegen hem; je snapt zelf toch ook wel dat ik niet op date ga met vier mannen?! Voor hetzelfde geld zijn jullie een stel gekken, je weet het tegenwoordig niet. Hij zei dat ik in ieder geval netjes had kunnen afmelden en ik begon me erg schuldig te voelen tegenover hem. Ik keek naar de vriend waar ik mee uit lunchen was en hij zat opeens in een rolstoel en ik voelde een paniekaanval opkomen maar gelukkig kwam er een vrouw aan die me de kans gaf om weg te lopen. Ik liep naar een soort bos met een sompige ondergrond van lichtgroen/wit mos en toen ik verder liep zag ik een diepe modderpoel met een hek eromheen. Er liepen schapen in en de modder was zo diep dat de meeste al verdronken waren. Ik probeerde het schaap dat het dichtst bij het hek zat te redden en hoopte dat de man waar ik een date mee had kunnen hebben achter me aan was gekomen zodat hij kon zien dat ik evengoed een goed mens was. Ik weet niet of ik het schaap heb kunnen redden of dat de man achter mij aan is gekomen al voelde ik wel zijn aanwezigheid. Maar helaas werd ik wakker voordat ik daarachter kon komen. Weet iemand misschien wat deze droom betekent? Ik heb erg veel van dit soort levendige dromen de laatste tijd.
Eten is geestelijk voedsel tot je nemen. Doordat de zon scheen en het lekker warm is, duidt dat je lekker in je vel zit. De ontmoeting met de man geeft aan dat je mannelijke eigenschappen leert ontdekken; rationeel denken, competitief en doorzettingsvermogen ontwikkeld. Vier duidt op stabiliteit, hard werk en aardse zaken.
De rolstoel vertellen over sommige karaktereigenschappen of beperkingen in het leven zowel geestelijk en lichamelijk als financieel als een last beschouwt. Kleine en grote problemen kun je niet zelfstandig te lijf. Je krijgt de middelen om creatieve oplossingen te zoeken, maar je weet gewoonweg niet hoe je hier gebruik van kunt maken, je blijft de last groter vinden dan het zoeken naar een oplossing.
Het bos is een plek waar je nieuw leven en verval tegenkomt. Het bos symboliseert het leven. Droomt je over de kleur groen, dan wil dat zeggen dat in het dagelijks leven bezig is om zich op een positieve manier te ontplooien. Tevens staat de kleur groen in dromen voor groei en de natuur. Als de kleur groen steeds prominenter in dromen voorkomt dan wil dat zeggen dat je in je dagelijks leven moet groeien en om die groei te bereiken en moet je wel stappen durven te zetten.
Als je droomt over schapen, duidt dit op een gebrek aan initiatief om er zelf op uit te gaan. Je bent (momenteel) niet zo creatief en conformeert je simpelweg aan de rest.
Schapen moeten geschoren worden en goed verzorgd worden en dat is ook het deel in jezelf. Het wol observeert snel. In een modderpoel zuigt het wol al het water en wordt het schaap te zwaar. Het schaap als totemdier staat voor; Voeding, warmte en rust.
Graag een reactie op de uitleg.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 9 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
De mannen in veelvoud is al heel ongebruikelijk.
Het kan dat ze eigenschappen voorstellen maar de man is over het algemeen meer individualistisch en komt dus eerder als eenling naar voren (individuatie) Alleen als hij in hoge mate onbewust is kan het een veelvoud opléveren.
De man in de rolstoel kan niet op eigen benen staan en is dus niet zelfstandig maar afhankelijk.
Het bos is een bekende metafoor voor het onbewuste.
Ik denk aan de modder en het moeras waarin de schapen wegzinken (depressie initiatief verlies)
Maar ik denk ook aan, als het kalf verdronken is dempt men de put.
Schapen zijn kuddedieren zoals de meeste mensen die braaf aan het lijntje lopen en als er geen lijntje is het moeras niet zien en anderen daarom verwijten maken. (Kinderlijk gedrag en geen eigen verantwoording opnemen)
Schapen kunnen ideeën zijn die nooit van de grond gekomen zijn of weer in het moeras van het onbewuste zijn verzonken.
De man in de rolstoel lijkt mij een ongelukkig deel.
Of je geeft hem geen kans.
Droominfo, © 2024