Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Beste
ik ben single, geen relatie, geen verliefdheid,..niks
en toch heb ik gedroomd dat ik in midden van een huwelijksceremonie met mezelf als bruid wegloop. en ik zag mijn moeder staan en ze nam mijn hand vast naar buiten..en toen was het gedaan..
Beheerder |
Dus je kunt het niet vinden met jezelf als spiegelbeeld?
ik ben zelfs tegen huwelijk. tegen is veel gezegd maar ik zie mezelf niet trouwen. en heb zelf ook geen partner dus..in mijn leven is er niks gebaseerd op een huwelijk..geen geplande feesten of niks.
Beheerder |
Het gaat ook niet om een huwelijk (je loopt er zelfs uit weg)
Maar het huwelijk is een symbool voor een innerlijke constellatie.
Je neemt als het ware afstand van een mogelijk verouderd ego concept?
De vraag is echter waarom laat jij je door je moeder leiden?
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
dus ik loop bepaalde situaties in het echte leven uit de weg? is het dat wat u wilt zeggen?
Beheerder |
Dat zou kunnen, zoiets als the Run away bride met Julia Roberts en Richard Gere.
Maar wat moet je moeder daar nu bij?
Natuurlijk, veel wanhopige vrouwen/ dochters vluchten terug naar hun moeder.
Erg volwassen is dat niet.
De vraag is nu, met welke eigenschappen weiger je te trouwen?
Het innerlijke huwelijk is een belangrijke stap.
Maar dan zou het voor een vrouw om de animus of de geest gaan, of een Zelfsymbool.
Hier loop je denk ik een belangrijke stap mis.
De integratie van bepaalde eigenschappen.
Maar het kan dus ook een huwelijksfobie zijn.
het was gewoon een flitsmoment..ik was door het gangpad aan het lopen en gekleed en al..opeens reikte mijn moeder me de hand en ik liep in paniek naar haar toe..en het volgende moment stond ik in een kamer met mijn moeder..mijn moeder is ook overleden..
Beheerder |
De vraag is nu, waarom weerhoudt je moeder je van een huwelijk?
Of waarom ben je met je moeder gehuwd?
Beiden lijken jullie afhankelijk van elkaar.
Het huwelijk kan een geestelijk huwelijk zijn.
Zo bestaat er ook het mystieke huwelijk.
Maar hier ontbreekt dus de bruidegom. (als mannelijke eigenschappen b.v.)
Je moeder weerhoudt je in feite van ontwikkeling, want daarmee verwijder jij je van haar.
Zulke bindingen kunnen sterk zijn, maar zijn hoogst ongezond.
Omdat er geen werkelijke partners bestaan moet de uitleg iets met jullie beiden te maken hebben.
De moeder is natuurlijk ook het verzorgende principe maar kan door een conservatieve instelling een hindernis worden als je je daar niet van bevrijdt.
(Wat op zich nog niet je werkelijke moedere hoeft te zijn, maar een beeldvorming.)
ik had een beeld van een bruidegom maar ik kende hem niet. het was gewoon een man die daar stond. en ik wou het echt op een lopen zetten en toen stond mijn moeder daar ineens.
Beheerder |
Je hoeft die man ook nog niet te kennen.
Kijk een altaar of een huwelijk is een innerlijke verbintenis met iets dat nu nog onbewust is.
Door naar je moeder te lopen verenig je je weer met het al te vrouwelijke moederarchetype.
Dat is een vorm van regressie, wat dat huwelijk nu juist zou moeten voorkomen.
kan het mss zijn dat ik meer naar mijn moeder verlang dan naar een partner of andere relatie?
Beheerder |
Dat kan wel, maar het is nog steeds een hindernis.
In feite huw je met je moeder.
Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Je laat zeg maar je oude ik achter.
Maar dat zou het minder volgzame deel kunnen zijn dat je juist onafhankelijkheid biedt.
De man is de invloed die je normaal uit die binding zou moeten bevrijden.
Negatieve moeders binden hun kinderen en beletten hen daarmee hun eigen wegen te volgen.
Ze kunnen als het ware de navelstreng niet opgeven en jij evenmin.
Droominfo, © 2024