Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Fisioenen en realistische dromen

Jespert
8 jaar geleden

Hallo, ik ben Jesper

Ik heb het al heel vaak gehad dat ik 's nachts een droom heb die lijkt op een simpele droom van een doodnormale schooldag ofzo, en dan zegt de ene klasgenoot iets tegen de andere en dan sta ik er bij, toekijkend, ik zeg niks, maar het enge is dat ik meestal 3 dagen erna in dezelfde situatie zit, de een zegt iets tegen de ander en ik sta daar maar gewoon toe te kijken, het is nu rond de 58 keer gebeurd en het is geen toeval meer, ik ben ervan overtuigd dat ik fisioenen krijg, weet iemand meer ?

Voor de rest had ik net (ben net 10 minuten wakker) een hele realistische droom waarin het het meisje ontmoette die voor mij gewoon 'de ware' was, ik had ook gelezen dat iedereen in je dromen iemand is die je weleens hebt gezien want je hersenen kunnen geen gezichten verzinnen maar het meisje in mijn droom leek niks op mijn huidige vriendin, maar terug naar de droom : het meisje die voor mij mijn droomvriendin was had verteld dat ze al een vriendje had en toen had ik haar dus gezoend omdat haar vriendje er niet bij was en toen haar vriendje uiteindelijk in beeld kwam had ik hem met zijn hoofd door een raam geslagen en zijn tanden stukgeslagen op de glasrand, toen werd de 'droomvriendin' boos en heeft ze me niet meer gesproken, maar toen ik wakker werd in mn' bed in mn' eigen huis voelde ik me verdrietig en verbaast omdat het meisje uit mn' droom iemand is die ik blijkbaar niet goed ken maar terugkomend op de droomtheorie met ; hersenen kunnen geen beelden verzinnen.
Moet ik haar een keer ontmoet hebben !
Wie is het ?
Zal ik naar haar opzoek ?
Help mij !
Alsjeblieft !

8 jaar geleden
Beheerder

Nou hersenen, en vooral het onbewuste, kunnen wel degelijk gezichten "verzinnen".
In dromen komen zoveel creatieve scene's voor, dat je ze zelfs met geen mogelijkheid zou kunnen bedenken of beheren.
Daarbij kunnen herinneringen vals zijn in de zin van reconstructief. Immers hiaten in het geheugen worden opgevuld met gefantaseerde details. Daaruit ontstaan dan the false memory syndromen waarop soms wanen of aanklachten worden gebaseerd. Eens is een Amerikaanse politieagent voor jaren het gevang ingedraaid omdat zijn dochter in de veronderstelling leefde misbruikt te zijn hetgeen door een ondeskundige hypnotherapeut was opgewekt via suggestieve bevraging.

Het is niet te hopen dat je iemand de hersens inslaat op grond van je "visioenen".

Het onbewuste weet soms gebeurtenissen vooruit dat is juist, maar het komt vrij zelden voor. (proscopische dromen)
Je mag dus niet in de waan gaan leven, dat alles wat je droomt, ook echt gaat gebeuren, want dat zou voor veel mensen een ernstige vergissing worden.

Als je zo jaloers of vijandig bent dat je het vriendje van je droomvrouw door een raam ramt zul je haar zeker verliezen, want de sympathie gaat meestal uit naar het slachtoffer en in dit geval ook volkomen terecht.

De droomvrouw lijkt mij een beeld van de anima. Die zou zeker niet gecharmeerd zijn van je primaire gedrag.
Liefde heeft niets met macht, jaloezie of geweld te maken.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024